Subaru Impreza WRX

Petr Horák, 1. srpna 2003, 00:36 Google+

Subaru Impreza je pro motoristické nadšence kultovní vůz. Dvoulitrový boxer s přeplňováním nabízí nespoutanou...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

výbušnost a image Subaru z vás rázem dělá soutěžního jezdce. Jaká je realita jsme s chutí otestovali!

První dojmy z interiéru vozu by se daly shrnout do výrazů solidnost a praktičnost. I když použité materiály nejsou právě výkřikem posledních módních trendů, jejich zpracování je špičkové a obložení interiéru nevyluzuje při jízdě žádné pazvuky, což je vzhledem k výrazně tuhému sportovnímu podvozku obdivuhodné. Dominantou jsou samozřejmě sportovní sedadla s příkladným bočním vedením, sportovní volant a prvky imitující kov.

K Subaru Imprezza WRX je třeba přistupovat s respektem, protože vyžaduje zkušeného krotitele koní pod kapotou. Mnoho řidičů se nechá ukolébat mýty o schopnostech permanentního pohonu všech kol, ale fyzikální zákony platí i pro „čtyřkolky“. Čtyřválcový boxer disponuje výkonem 165 kW a točivým momentem 300 N.m, což řečeno samo o sobě ještě nic moc neříká. Mnohem důležitější je nástup této síly okolo 4000 otáček za minutu. V nízkých otáčkách nedává Impreza WRX příliš najevo svůj potenciál, ale po přiblížení se již zmiňované hranici dojde na tolik opěvovanou výbušnost a agresivitu motoru, která je doprovázen typickým zvukem motoru.

Tuhý sportovní podvozek a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do nízkoprofilových pneumatik drží propůjčují Impreze vysoce nadprůměrné jízdní vlastnosti. Přesto bych měl k podvozku malou výtku nebo spíše upozornění před tím, co může méně zkušené řidiče překvapit. Vůz je od základu naladěn jako nedotáčivý, čímž vás v rychle projížděných zatáčkách varuje před blížící se hranicí ovladatelnosti. Pokud se ale příliš leknete a razantně uberete plyn, záď vozu vás bez varování předběhne dříve než na to vůbec stihnete zareagovat. V tomto směru je na tom hlavní konkurent Evo VII asi lépe, ale nezapomeňme, že ryzí sportovní nářadí je u Subaru Impreza WRX STi!

Karosérie modelu pro rok 2003 doznala jen nepatrných změn, které automobilka odhalila již loni v září na autosalonu v Paříži, především pak v oblasti předních světlometů a zadních sdružených svítilen. Subaru Impreza WRX je autem především pro radost z jízdy, přesto dokáže poskytnou solidní prostor i pro cestující vzadu a 401 litrů zavazadel, což odpovídá vozu nižší střední třídy. Trochu mne zarazila absence krytu i jakéhokoli madla na vnitřní straně víka zavazadlového prostoru, přece jen by to člověk u takového vozu čekal. Ani otevírání zavazadlového prostoru není vyřešeno nejlépe…

Vše je ale vykoupeno pocity za volantem, které vám dokáže nabídnout jen opravdu málokterý vůz. Za vše můžu uvést jen to, že 30 minut po převzetí vozu k týdennímu testu jsem platil pokutu za překročení povolené rychlosti. Svodům tohoto vozu se odolává jen velmi těžko! Nakonec, už bylo řečeno, že v nízkých otáčkách s ním není žádná zábava a když motor vytáčíte, aby Impreza „trochu“ jela, pak už se neubráníte. Pihou na kráse tak může být jen spotřeba, která je i při klidné jízdě kolem 10 litrů, při razantní dvojnásobná…

Fotografie Subaru Impreza WRX

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza WRX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Standard & Poor’s zvyšuje rating Kia Motors Co. - anotační foto

Standard & Poor’s zvyšuje rating Kia Motors Co.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud