Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

ar1, 16. července 2003, 01:39 Google+

V dnešní době již nemíváme často příležitost informovat o tom, že na český trh vstupuje nová značka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Proto je docela příjemné, můžeme-li konstatovat, že plzeňská firma Dajbych, která se již léta stará o rozvoj off-road automobilů v České republice, se stala dovozcem výrobků malé španělské automobilky Santana specializující se výhradně na vozidla do terénu. Španělský výrobce má ostatně v tomto směru dosti dlouhou tradici, první automobil s pohonem všech kol vyrobila firma již v roce 1956, v roce 1958 pak získala licenci anglického Land Roveru a po ukončení spolupráce s touto automobilkou v roce 1983 se zde vyráběly malé japonské off-roady Suzuki. V roce 1998 zahájila Santana vývoj vlastního modelu pod označením P-10, jehož koncept byl poté představen na autosalonu v Seville v roce 1999. Teprve v loňském roce však byla nová Santana uvedena na trh a v té době začalo i jednání o dovozu těchto automobilů do České republiky. U nás bude zatím k dispozici výhradně delší verze se čtyř-dveřovou karoserií a desetimístným interiérem, postupně by se měla objevit i dvoudveřová varianta s plátěnou střechou.

Jestliže vám Santana PS-10 připomíná nesmrtelný Defender, nedivte se, dlouholeté zkušenosti s výrobou tohoto automobilu zde zanechaly své stopy, nicméně PS-10 je výsledkem opravdu samostatného vývoje španělské automobilky, která chtěla postavit víceúčelové, jednoduché, a především dostupné vozidlo pro všechny, kteří mají vysoké nároky na jízdu v terénu a požadují trvanlivost za všech okolností.

Právě to by Santana měla splňovat. Základem konstrukce PS-10 je tuhý žebřinový rám s ocelovou karoserií a plastovou střechou, tuhé nápravy odpružené listovými pružinami, které snesou velké zatížení, přiřaditelný pohon všech kol a pětistupňová ručně řazená převodovka s účinnou terénní redukcí (3,198:1). Automobil o délce 4675 mm a celkové hmotnosti více než 3 t pohání moderní turbodiesel s přímým vstřikováním paliva systémem common-rail, čtyřmi ventily na válec a chladičem stlačeného vzduchu o zdvihovém objemu 2,8 l od firmy Iveco, jenž dosahuje největšího výkonu 92 kW a točivého momentu 275 N.m, který umožňuje Santaně PS-10 dosáhnout cestovní rychlosti 140 km/h.

Základní výbava automobilu není příliš bohatá, firma Dajbych však nabízí širokou škálu příslušentví v podstatě na míru každému, ať již z produkce továrny Santana či z vlastních zdrojů, neboť kromě Santany zastupuje tento plzeňský dealer Toyoty také německou firmu Taubenreuther zabývající se prodejem doplňků a nejrůznějšími úpravami terénních vozů. Automobil se bude prodávat v kategorii N1. Základní cena byla stanovena na 680 000 Kč, pochopitelně bez DPH.
Santana PS-10 je jistě vítaným rozšířením nabídky terénních automobilů na český trh již proto, že z něj během dvou let zmizely dva podobně zaměřené modely (Nissan Patrol High Roof a Toyota Land Cruiser J7), takže koupěchtiví „off-roaďáci“ měli nyní v této kategorii k dispozici pouze podstatně dražší Land Rover Defender nebo produkty automobilek bývalého východního bloku (ARO, Lada). Uvidíme, jak u nich uspěje nová Santana PS-10. Zároveň s ní budou postupně přicházet na český trh také další vozy této španělské automobilky, konkrétně modely Suzuki Samuraj, Jimny a Vitara s dieselovými motory, za poměrně zajímavé ceny.

Zdroj: AUTO 4x4 -jk-, foto: Santana

Vytisknout

Diskuze: Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Audi A7 - anotační foto

Audi A7

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud