Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

ar1, 16. července 2003, 01:39 Google+

V dnešní době již nemíváme často příležitost informovat o tom, že na český trh vstupuje nová značka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Proto je docela příjemné, můžeme-li konstatovat, že plzeňská firma Dajbych, která se již léta stará o rozvoj off-road automobilů v České republice, se stala dovozcem výrobků malé španělské automobilky Santana specializující se výhradně na vozidla do terénu. Španělský výrobce má ostatně v tomto směru dosti dlouhou tradici, první automobil s pohonem všech kol vyrobila firma již v roce 1956, v roce 1958 pak získala licenci anglického Land Roveru a po ukončení spolupráce s touto automobilkou v roce 1983 se zde vyráběly malé japonské off-roady Suzuki. V roce 1998 zahájila Santana vývoj vlastního modelu pod označením P-10, jehož koncept byl poté představen na autosalonu v Seville v roce 1999. Teprve v loňském roce však byla nová Santana uvedena na trh a v té době začalo i jednání o dovozu těchto automobilů do České republiky. U nás bude zatím k dispozici výhradně delší verze se čtyř-dveřovou karoserií a desetimístným interiérem, postupně by se měla objevit i dvoudveřová varianta s plátěnou střechou.

Jestliže vám Santana PS-10 připomíná nesmrtelný Defender, nedivte se, dlouholeté zkušenosti s výrobou tohoto automobilu zde zanechaly své stopy, nicméně PS-10 je výsledkem opravdu samostatného vývoje španělské automobilky, která chtěla postavit víceúčelové, jednoduché, a především dostupné vozidlo pro všechny, kteří mají vysoké nároky na jízdu v terénu a požadují trvanlivost za všech okolností.

Právě to by Santana měla splňovat. Základem konstrukce PS-10 je tuhý žebřinový rám s ocelovou karoserií a plastovou střechou, tuhé nápravy odpružené listovými pružinami, které snesou velké zatížení, přiřaditelný pohon všech kol a pětistupňová ručně řazená převodovka s účinnou terénní redukcí (3,198:1). Automobil o délce 4675 mm a celkové hmotnosti více než 3 t pohání moderní turbodiesel s přímým vstřikováním paliva systémem common-rail, čtyřmi ventily na válec a chladičem stlačeného vzduchu o zdvihovém objemu 2,8 l od firmy Iveco, jenž dosahuje největšího výkonu 92 kW a točivého momentu 275 N.m, který umožňuje Santaně PS-10 dosáhnout cestovní rychlosti 140 km/h.

Základní výbava automobilu není příliš bohatá, firma Dajbych však nabízí širokou škálu příslušentví v podstatě na míru každému, ať již z produkce továrny Santana či z vlastních zdrojů, neboť kromě Santany zastupuje tento plzeňský dealer Toyoty také německou firmu Taubenreuther zabývající se prodejem doplňků a nejrůznějšími úpravami terénních vozů. Automobil se bude prodávat v kategorii N1. Základní cena byla stanovena na 680 000 Kč, pochopitelně bez DPH.
Santana PS-10 je jistě vítaným rozšířením nabídky terénních automobilů na český trh již proto, že z něj během dvou let zmizely dva podobně zaměřené modely (Nissan Patrol High Roof a Toyota Land Cruiser J7), takže koupěchtiví „off-roaďáci“ měli nyní v této kategorii k dispozici pouze podstatně dražší Land Rover Defender nebo produkty automobilek bývalého východního bloku (ARO, Lada). Uvidíme, jak u nich uspěje nová Santana PS-10. Zároveň s ní budou postupně přicházet na český trh také další vozy této španělské automobilky, konkrétně modely Suzuki Samuraj, Jimny a Vitara s dieselovými motory, za poměrně zajímavé ceny.

Zdroj: AUTO 4x4 -jk-, foto: Santana

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Technici v Nissanu si vyrobili zmenšený model mycí linky, aby mohli simulovat dlouhodobé poškození kartáči

Technici v Nissanu si hrají s modely, prospěch z toho mají zákazníci

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi A7 - anotační foto

Audi A7

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud