Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

ar1, 16. července 2003, 01:39 Google+

V dnešní době již nemíváme často příležitost informovat o tom, že na český trh vstupuje nová značka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Proto je docela příjemné, můžeme-li konstatovat, že plzeňská firma Dajbych, která se již léta stará o rozvoj off-road automobilů v České republice, se stala dovozcem výrobků malé španělské automobilky Santana specializující se výhradně na vozidla do terénu. Španělský výrobce má ostatně v tomto směru dosti dlouhou tradici, první automobil s pohonem všech kol vyrobila firma již v roce 1956, v roce 1958 pak získala licenci anglického Land Roveru a po ukončení spolupráce s touto automobilkou v roce 1983 se zde vyráběly malé japonské off-roady Suzuki. V roce 1998 zahájila Santana vývoj vlastního modelu pod označením P-10, jehož koncept byl poté představen na autosalonu v Seville v roce 1999. Teprve v loňském roce však byla nová Santana uvedena na trh a v té době začalo i jednání o dovozu těchto automobilů do České republiky. U nás bude zatím k dispozici výhradně delší verze se čtyř-dveřovou karoserií a desetimístným interiérem, postupně by se měla objevit i dvoudveřová varianta s plátěnou střechou.

Jestliže vám Santana PS-10 připomíná nesmrtelný Defender, nedivte se, dlouholeté zkušenosti s výrobou tohoto automobilu zde zanechaly své stopy, nicméně PS-10 je výsledkem opravdu samostatného vývoje španělské automobilky, která chtěla postavit víceúčelové, jednoduché, a především dostupné vozidlo pro všechny, kteří mají vysoké nároky na jízdu v terénu a požadují trvanlivost za všech okolností.

Právě to by Santana měla splňovat. Základem konstrukce PS-10 je tuhý žebřinový rám s ocelovou karoserií a plastovou střechou, tuhé nápravy odpružené listovými pružinami, které snesou velké zatížení, přiřaditelný pohon všech kol a pětistupňová ručně řazená převodovka s účinnou terénní redukcí (3,198:1). Automobil o délce 4675 mm a celkové hmotnosti více než 3 t pohání moderní turbodiesel s přímým vstřikováním paliva systémem common-rail, čtyřmi ventily na válec a chladičem stlačeného vzduchu o zdvihovém objemu 2,8 l od firmy Iveco, jenž dosahuje největšího výkonu 92 kW a točivého momentu 275 N.m, který umožňuje Santaně PS-10 dosáhnout cestovní rychlosti 140 km/h.

Základní výbava automobilu není příliš bohatá, firma Dajbych však nabízí širokou škálu příslušentví v podstatě na míru každému, ať již z produkce továrny Santana či z vlastních zdrojů, neboť kromě Santany zastupuje tento plzeňský dealer Toyoty také německou firmu Taubenreuther zabývající se prodejem doplňků a nejrůznějšími úpravami terénních vozů. Automobil se bude prodávat v kategorii N1. Základní cena byla stanovena na 680 000 Kč, pochopitelně bez DPH.
Santana PS-10 je jistě vítaným rozšířením nabídky terénních automobilů na český trh již proto, že z něj během dvou let zmizely dva podobně zaměřené modely (Nissan Patrol High Roof a Toyota Land Cruiser J7), takže koupěchtiví „off-roaďáci“ měli nyní v této kategorii k dispozici pouze podstatně dražší Land Rover Defender nebo produkty automobilek bývalého východního bloku (ARO, Lada). Uvidíme, jak u nich uspěje nová Santana PS-10. Zároveň s ní budou postupně přicházet na český trh také další vozy této španělské automobilky, konkrétně modely Suzuki Samuraj, Jimny a Vitara s dieselovými motory, za poměrně zajímavé ceny.

Zdroj: AUTO 4x4 -jk-, foto: Santana

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nová značka off-roadů vstupuje na český trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

Tesla Model 3

Kde vázne výroba Tesly Model 3? Na vině je nejspíš žalostná nepřipravenost

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

Ferrari 488 s výfukovým systémem za neuvěřitelných 300 tisíc

Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Pneumatika byla objevem století. Zdroj nápadu měli přitom doma všichni

Ilustrační foto

Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi A7 - anotační foto

Audi A7

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  6. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

reklama

Zprávy odjinud