Fiat nejrychleji rostoucí značkou v EU

Martin Kovalčík, 21. prosince 2006, 18:54 Google+

Luca de Meo, ředitel značky Fiat, ve své nedávné prezentaci shrnul úspěchy, kterých Fiat dosáhl během 2 let, kdy se snažil vymanit z hluboké ekonomické krize.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
500

500 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Bezpochyby nejmarkantnějším úspěchem je 22% meziroční nárůst prodeje za období leden-září 2006, který Fiat řadí na čelní pozici coby nejrychleji rostoucí značku v západní Evropě. Úspěchu dosáhl Fiat především v zemích mimo Itálii (+28%), zatímco na jejím domácím trhu činil růst 19%. A nejen to,
ve svém tradičním segmentu - malých vozech a minivozech - se Fiat poprvé po 4 letech opět stal nejprodávanější značkou.

Za období 2005-2006 Fiat dosáhl rovněž významné regionální expanze. Nyní se Fiat kromě svých tradičních evropských a latinskoamerických trhů nově rozšířil i do zemí Ruské federace, Austrálie, severní Afriky a dalších zemí latinské Ameriky.

Veškeré úspěchy jsou kromě značného úsilí managementu a zaměstnanců automobilky podpořeny těmito faktory:

Důraz na design: Fiat se vrací ke klasickým italským tvarům. Dokládají to nedávné modely Croma, Grande Punto a Panda, v roce 2007 v tomto trendu budou úspěšně pokračovat nové Bravo a Fiat 500.

zdroj: fiat

Důraz na bezpečnost: Bezpečnost je dnes jedním ze základních faktorů při rozhodování o koupi nového vozu. Již dva modely – Croma a Grande Punto – obdržely maximální hodnocení 5 hvězdiček v testech EuroNCAP, stejné ambice si dělá i nové Bravo.

Důraz na ekologii: Úroveň emisí dosahovaných vozy Fiat je výrazně pod celotržním průměrem. Fiat má rovněž vedoucí postavení ve výrobě ekologických automobilů s pohonem na zemní plyn. V ČR jsou dnes s tímto pohonem nabízeny Multipla, Doblò Cargo a Punto Van, v příštím roce se nabídka rozšíří o Fiat Panda.

Výsledky Fiatu za poslední dva roky lze tedy shrnout těmito slovy: „Fiat se vrací do elitní ligy!“

Vytisknout

Diskuze: Fiat nejrychleji rostoucí značkou v EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

599 GTB

Hamann vyladil Ferrari 599 GTB na 673 koní!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud