Audi R8 - Pařížská Perla

Martin Kovalčík, 4. října 2006, 22:02 Google+

Perlou Pařížského autosalonu se stala Audi R8. Pěti-násobný vítěz Le Mans oživne a bude vyráběn sériově a to již příští rok za cenu necelých 3 milionů korun!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8

R8 | foto: Audi Press

Sdílejte článek

R8 je přehlídkou nejmodernější technologie, designu a mnoholetých zkušeností automobilky Audi. Tuhá hliníková karosérie zajišťuje mimořádné jízdní vlastnosti, které zužitkujete jak v běžném provozu, tak na okruhu. Zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans se podepsaly na vysoké kvalitě a optimální dynamice R8.

Design působí zcela jasně, svalnaté tvary a široký postoj přesvědčí každého o potenciálu vozu. Dlouhá záď posunuje řidiče blíže k předním kolům a dává prostor motoru uprostřed, díky němu má R8 rozložení hmotnosti 44% na předek a 56% na zadek. Přední část zdobí tři velké otvory v nárazníku pro chlazení brzd, vpředu také nalezneme Led diodové světlomety, prvně použité u R8 jako potkávací, parkovací i dálkové světlo v jednom s mnohonásobně vyšší životností než u klasických žárovek. Boční část má otvory pro chlazení motoru, záď potom zaujme čtveřicí výfuků a automatickým přítlačným křídlem. Celkový dojem podrthují 19-ti palcová kola s pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Dokonalý vůz má i dokonalý motor, Audi zvolilo klasickou koncepci 4,2 litru V8 FSI. Vysokootáčkový motor poskytuje výkon 420 koní v 7.800ot/min, maximální točivý moment pak vrcholí hodnotou 430 Nm v rozmezí od 4.500 do 6.000 ot/min, přesto 90% kruťáku máte již v 3.500 ot/min. Pokud se postavíte na křižovatku a chcete vyzkoušet potenciál R8 nepočítejte se soupeřem, Audi se totiž dostane na stovku za pouhých 4,6s, o dokonalou adhezi se postará pohon všech kol Quattro. Otevřená cesta je tím pravým místem pro opravdové schopnosti vozu, maximálka totiž leží na hranici 301 km/h.

zdroj: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 - Pařížská Perla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Toledo

Toleda budou hlídat Barcelonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud