Stoleté výročí Poháru Milán – Sanremo

Martin Kovalčík, 18. března 2006, 16:47 Google+

Alfa Romeo se podílela na Poháru Milán – Sanremo, historickém obnovení závodu, který se konal v letech 1906 – 1973 a přitahoval ty nejslavnější výrobce automobilů a nejlepší řidiče své doby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
6C 1500 Super Sport

6C 1500 Super Sport | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Tento rok je ve znamení stoletého výročí tohoto nevšedního motoristického svátku a není možné nestát se jeho součástí; jak říká slogan stvořený pro tuto příležitost: „Chyběli jste tam před sto lety… Tentokrát to nepropásněte!“.

Alfa Romeo přijala pozvání s nadšením, protože se Pohár Milán – Sanremo stal úvodním závodem historických aut v sezóně a je součástí kalendáře klasických mezinárodních závodů. Ale také proto, protože se ve stejný čas jede druhý závod Alfa Romeo Trophy: nejlepší důkaz silného pouta mezi výrobcem aut, městem Milán a světem závodů.

Pohár Milán – Sanremo se konal od 10. do 12. března a skládal se ze 14 zkoušek na krásné, 400 km dlouhé cestě, která se vine jedněmi z nejkrásnějších míst Itálie: ze závodní dráhy v Monze do Piazza del Dumo v Miláně, z Piazza Ducale ve Vigevanu přes oblast Lomellina do Golfo del Tigullio a nakonec kolem pobřeží až do San Rema – Města květin. Oficiální začátek závodu je v sobotu 11. března v Piazza del Duomo a končila následujícího dne v 5 hodin odpoledne v Lungomare Italo Calvino v San Remu.

Stranou od soutěžní stránky závodu zůstává návrat k minulosti pro více než 200 vozů, pocházejících z Evropy, Japonska, Ruské federace a Spojených států. Mezi nimi široká paleta modelů Alfy Romeo, přihlášené jak oficiálně, tak soukromě a které napsaly jedny z nejslavnějších kapitol v knize mezinárodních motorismu.

Oficiální tým Alfy Romeo ‘Alfa Romeo Historic Motoring’ soupeřila se sedmi vzácnými vozy, které zapůjčilo historické muzeum Alfy Romeo. Mezi nimi skvostná Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 řízená Lucianem Viarem a Michaelou Mairovou; párem z Friuli, který vyhrál poslední dvě Velké ceny Nuvolari 2005 ve voze, který zvítězil závodě ‘1000 Miglia’ v roce 1928 s posádkou Campari – Ramponi. Dalšími týmy jsou Mazzuoli – Axel ve voze 750 Competizione z roku 1955, Massino Tamaro - vedoucí akrobatické skupiny ‘Frecce tricolori’ ve voze 2000 Sportiva z roku 1954 s novinářem Sandro Chiaramonti, a novináři Francesca Grimaldi a Rossella Labate s vozem 6C 1750 Gran Sport, se kterým Nuvolari a Guidotti vyhráli Mille Miglia v roce 1930.

Vedle oficiálního týmu Alfa Romeo Historic Motoring se zúčastnily i dva týmy z Alfa Romeo Italian Register s vozy 6C 2500 Super Sport Cabriolet Touring z roku 1943 (posádka Rotundo - Riva) a Guliettou Sprint Speciale z roku 1961 (posádka Gilardi - Gilardi). V závodě byla i Gulietta Sprint Veloce řízená dvojicí Macrì – Ferecchi pro stáj Portello, která soutěžila v Carrera Panamericana a vyhrála svou třídu.

Pohár Milán – Sanremo je svátkem motorů a sportu – dobrá příležitost pro oslavu slavné minulosti Alfy Romeo – stejně jako lidské a technologické dědictví, které bylo nyní zdůrazněno na Ženevském autosalonu, kde debutovaly vozy Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider (Spider byl komisí 23 novinářů z 12 zemí zvolen Kabrioletem roku 2006).

Pohár Milán – Sanremo je stále schopen zaujmout veřejnost obdivem a vášnivostí. Každý ročník této soutěže je částečně závodem a částečně dobrodružstvím, ale žádné dva ročníky nikdy nejsou stejné – to je tajemství, které každoročně vzbuzuje velké emoce i u těch nejmenších diváků zaplňujících náměstí. Letos bude součástí ‘prestižního doprovodu’ i početná skupina celebrit ze světa politiky, zábavy a sportu.

Alfa Romeo také spolupracuje na dalších akcích, které se konají souběžně s Pohárem Milán – Sanremo. Například majitelé vozů Alfa 159 se také mohli soutěže zúčastnit a jet po stejné trase jako závodníci, zatímco veřejnost si o víkendu mohla otestovat několik modelů Alfy Romeo v Rapallu, Savoně a San Remu.

zdroj: Alfa Romeo CZ

Vytisknout

Diskuze: Stoleté výročí Poháru Milán – Sanremo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

6

Mazda vyrobila milióntou Mazdu6

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud