Nové Porsche 911 Turbo

Jiří Krejčí, 14. února 2006, 11:47 Google+

Porsche vyjíždí s novou 911 Turbo. Šestá generace vrcholového modelu jedenácté typové řady bude představena ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
911/ 997 Turbo

911/ 997 Turbo | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche 911 Turbo na základě typu 997 poskytuje výkon 480 koní při 6.000 otáčkách, což je o 60 koní více než jeho předchůdce na bázi 996. Specifický výkon 3,6 litrového boxer motoru tím vystoupal na nejvyšší značku - 133 koní na litr objemu. Maximální točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm. Zároveň se rozšířilo rozpětí otáček, při kterých byl moment k dispozici. U předchůdce pracoval v rozpětí 2.700 - 4.600 otáček, nyní se probouzí již v 1.950 otáčkách a svoji práci odvádí až do 5.000 otáček.

Tato vylepšení jsou samozřejmě znát i na jízdních výkonech. Z nuly na 100 km/h zrychlí Porsche 911 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou za 3,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než u starší verze. Za 12,8 dosáhne dvousetkilometrové rychlosti a 3,8 vteřiny uplynou než na pátý rychlostní stupeň dosáhne z 80 km/h na 120 km/h. Přes zvýšení výkonu dokázali vývojáři o destinu litru snížit spotřebu na 12,8 l na 100 km.
Ještě lepších výsledků dosahuje 911 Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S. Díky optimalizované převodovce spurtuje vůz z nuly na stovku za 3,7 vteřiny a za 12,2 s dosahuje 200 km/h. Také pružné zrychlení je s automatickou převodovkou lepší, na předposlední stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za 3,5 sekundy. Spotřeba paliva u varianty s Tiptronic S klesla oproti předchůdci o 0,3 litru, nyní udává výrobce 13,6 l na 100 km. Maximální rychlost dosahuje u obou variant 310 km/h.

S poprvé zabízenou speciální výbavou Sport Chrono Paket Turbo se dá pružnost ještě vylepšit. Pokud řidič aktivuje tlačítko Sport vedle řadící páky, dojde k aktivování krátkodobého overboostu. Přeplňovací tlak se v prostředním rozsahu otáček zvýší na 10 vteřin o 0,2 baru a točivý moment vzroste o 60 Nm na 680. Čas na mezizrychlení mezi 80 a 120 km/h se tím u ručně řazeného Porsche 911 Turbo sníží na 3,5 sekundy.

O optimální přenos síly na vozovku se u nové generace 911 Turbo stará nově vyvinutý pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. O variabilní rozdělení hnací síly na obě nápravy se stará Porsche Traction Management (PTM). Adekvátní výkonu je brzdový systém. Využity jsou celistvé kotoučové brzdy s pevným třmenem s šesti písty na přední ose a se čtyřmi vzadu. Průměr zevnitř odvětrávaných a děrovaných brzdových kotoučků na přední i zadní ose se oproti předchůdci zvětšil o 20 mm na 350 mm. Porsche nabízí i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Jak se dalo čekat, má nové Porsche 911 Turbo tvar světel 997. Pod nimi ukazuje nárazník s velkými otvory pro vstup vzduchu. Nové jsou hodně na boku a nízko umístěné mlhovky a LED diodovými blinkry v bočních otvorech pro vstup vzduchu. Zadek byl rozšířen o 22 milimetrů. Zvláště nápadné jsou koncovky výfuku, které jsou vsazeny do zadního zárazníku. Zadní křídlo je opět štěrbinové. Boční dvoudílné otvory pro vstup vzduchu mají dohromady s novými vzduchovými kanály zajistit přívod vzduchu do chladiče plnícího vzduchu.

Porsche 911 Turbo by mělo být na přelomu června a července u prodejců a bude stát v Německu 133.603 EUR (asi 3,3 milionu Kč).

Foto: Porsche

Vytisknout

Diskuze: Nové Porsche 911 Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

3 MPS

Mazda 3 MPS

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud