Euro 4 pro motory Renault

Martin Kovalčík, 10. února 2006, 18:25 Google+

Renault vyvinul nové technologie s ohledem na požadavky emisní normy Euro 4. Ty se týkají všech dieselových agregátů a jsou k dispozici u všech modelů Renault.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

Tyto inovace v oblasti dieselových motorů přispívají ke snížení škodlivých emisí tvořených oxidem uhelnatým (CO), nespálenými uhlovodíky (HC), oxidy dusíku (NOx) a pevnými částicemi. Nová řada vznětových motorů Renault zahrnuje vše, co je spojováno s posledním technickým vývojem: turbodmychadlo s variabilní geometrií, řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) s ochlazováním, zvýšený tlak vstřikování (Common Rail 1600 barů), vícenásobný vstřik s piezoelektrickým ovládáním (až 5 vstřiků na jeden pracovní cyklus), optimalizované řešení spalovací komory a filtr pevných částic s periodickou regenerací (FAP).

Renault nabízí od konce tohoto roku renovovanou řadu pohonných jednotek, které  splňují požadavky emisní normy. Ke třem hlavním mechanickým novinkám patří:

- Nový motor 2.0 dCi využívající všech nejmodernějších technologických řešení.  Tento motor je dodávaný ve dvou výkonových variantách. Verze 175 koní (127 kW) vybavená filtrem pevných částic s periodickou regenerací dosahuje nejvyšších výkonů ve své kategorii. Tímto motorem je vybavena Nová Laguna.

- Motor 1.9 dCi ve verzi 130 koní (96 kW), opatřený filtrem pevných částic s periodickou regenerací, je k dispozici u modelů Mégane, Scénic, Grand Scénic a Nová Laguna. Tato verze je také nabízena v kombinaci s automatickou převodovkou Proactive DPO s impulsním ovládáním.

- Motor 1.5 dCi 105 koní (78 kW) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou využívá posledních technických novinek v oblasti vznětových motorů a řadí se k nejlepším na trhu. Je k dispozici u modelů Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic a Clio III.

Filtr pevných částic s periodickou regenerací. Tento filtr umístěný na výfukovém potrubí umožňuje zachycování sazí vznikajících spalováním nafty. Při nahromadění částic ve filtru dochází k aktivaci regeneračního cyklu. Druhým dodatečným vstřikem paliva se zvýší teplota výfukových plynů. Zvýšená teplota ve filtru pevných částic vyvolá od určité hranice oxidaci sazí a tedy jejich odstranění. Filtr se vyčistí a je opět připraven plnit svou úlohu zachycovače pevných částic.

zdroj: Renault ČR

Vytisknout

Diskuze: Euro 4 pro motory Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

SX4

Suzuki SX4 jede do Ženevy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud