Saab Convertible slaví 20 let

Jiří Krejčí, 27. ledna 2006, 17:25 Google+

Historie otevřeného Saabu sahá až do roku 1983, kdy na frankfurtském autosalonu byla představena studie na bázi modelu 900.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
900 Convertible

900 Convertible | foto: General Motors

Sdílejte článek

Všechny modely měly sériově elektrickou skládací střechu, vyhřivané zadní sklo a kožené sedačky, což tenkrát u konkurence nebylo obvyklé. V lednu 1986 byl doručen první exemplář Saabu 900 Convertible zákazníkovi do Ameriky. Většinu z 400 vozů prvního vydání určených především pro USA měli zákazníci dříve, než vůbec do zámoří přijeli. Zájem byl tak velký, že poptávka mnohonásobně převyšovala výrobní kapacity. Na základě tohoto zájmu se musela zvětšit továrna a během dvanácti měsíců vznikla docela četná čekací listina na tento model.

Saab 900 Convertible byl uveden na trh se 175 koňovým dvoulitrovým turbo motorem, který byl v roce 1990 vystřídán levnějším motorem s přímým vstřikováním paliva a výkonem 128 koní. Turbo motory s nepatrnými přeplňovacími tlaky, několik variant výbavy a vrcholový model Aero brzy rozšířily modelovou paletu. Představení žlutého laku v roce 1992 vzbudilo ještě více pozornosti.

Druhá generace otevřené "devítistovky" přišla na trh na podzim roku 1994. Designéři na ní změnili zadní část a technici umožnili hydraulické skládací střeše se schovat pod poklop v zavazadlovém prostoru. Aktuální třetí generace jezdí od roku 2003 a má trošku pozměněný název - 9-3 Convertible. Má sportovně laděný podvozek, další vylepšení čítají plně automatickou skládací střechu a bezpečnostní pásy integrované v sedadlech. Nejen to však slouži k bezpečnosti. V roce 2004 dosáhl Saab 9-3 Convertible v crashtestu EuroNCAP pěti hvězdiček. Od roku 1986 bylo vyrobeno více než 240 000 kusů těchto otevřených švédských vozů.

Foto: General Motors

Vytisknout

Diskuze: Saab Convertible slaví 20 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

RX-8 Hydrogen

Mazda RX-8 s vodíkovým pohonem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud