Saab 9-3 1.9 TiD

Jiří Krejčí, 25. ledna 2006, 08:57 Google+

Někteří řidiči považují stále cabriolet s dieselovým motorem za "ošklivost". Ale užívat si čerstvý vzduch v kombinaci s hlučným a zapáchajícím vznětovým motorem by asi nešlo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
9-3 Cabriolet

9-3 Cabriolet | foto: General Motors

Sdílejte článek

Přece mnoho moderních dieselových agregátů spaluje mnohem čistěji a jsou tišší než dříve. A kromě toho nabízejí senzační tah již od nízkých otáček a jsou hospodárnější než benzínové varianty. To nahrává několika cabrioletům. Není divu, že již několik výrobců nabízí cabria s dieselovými motory. Teď nově také Saab. Ze Švédska přijíždí do roku 2006 model 9-3 ve verzi Cabrio poprvé s dieselovým motorem 1,9 TiD.

Čtyřválcový vznětový agregát s turbem produkuje výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 320 Nm působí od 2 000 do 2 750 otáček. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou zvládne přes 1,7 tuny vážící otevřená verze Saabu sprint na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost leží někde okolo 200 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 6,3 litru na 100 km. S automatickou převodovkou je Saab 9-3 trošku pomalejší. Z místa dosáhne 100 km/h za 11,8 vteřiny, maximální rychlost je dosažena při 195 km/h a průměrná spotřeba poskočí na 7,4 l/100 km. Díky filtru výfukových sazí splňují oba modely limity Euro 4.

Foto: General Motors

Google+ Vytisknout

Diskuze: Saab 9-3 1.9 TiD

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovaná edice

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

Hennessey Venom F5

Nejrychlejší silniční auto světa? Bugatti Chiron vyzve na souboj Hennessey Venom F5

Ilustrační foto

Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Do nejmenšího detailu propracovaný model motoru z Bugatti Chiron

Za cenu nejmenší Škodovky můžete pořídit motor z Chironu, moc platný vám ale nebude

Volkswagen Arteon v úpravě ABT nabídne výkon až 336 koní

Elegantnímu Arteonu pořádně narostly svaly, po úpravě od ABT nabídne 336 koní!

reklama
reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda Roomster: První oficiální fotky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama

Zprávy odjinud