Filtr pevných částic DPF také pro VW Touran

Martin Kovalčík, 28. listopadu 2005, 18:09 Google+

Částicové filtry pro naftové motory snižují do značné míry emise pevných částic do okolního prostředí. Filtr zachytí dokonce i ty nejjemnější částečky, které vznikají při spalování nafty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Moderní naftové motory produkují podstatně méně sazí než starší agregáty. Nejnovější generace částicových filtrů pro naftové motory firmy Volkswagen pracuje bez použití aditiv a nevyžaduje proto po celou dobu používání žádnou údržbu. Životnost odpovídá životnosti vozu a majitel je proto ušetřen výměny filtru, který je nově montován do modelu Touran 1,9TDI (77kw). Silnější bratříček 2,0 TDI ho má v sérii, stejně jako nové modely Golf, Golf Plus a Passat.

Filtry se sestávají z porézního keramického materiálu, který je opatřen vrstvou obsahující ušlechtilé kovy. Saze jsou při průchodu porézním keramickým materiálem zachyceny, zatímco plyny mohou volně unikat. Aby byla zajištěna dlouhodobá průchodnost filtru, musí být částice, které se na filtru usadí, odstraňovány.

Filtr se čistí tak, že usazené saze jsou čas od času zlikvidovány. Při pasivní regeneraci dochází k pomalé a šetrné přeměně sazí v CO2. Tento proces vyžaduje, aby teplota výfukových plynů dosahovala teploty vyšší než 630 °C, přičemž proces probíhá, aniž by vyžadoval nějaká konkrétní opatření, např. při jízdě na dálnici.

zdroj: Volkswagen CR

Vytisknout

Diskuze: Filtr pevných částic DPF také pro VW Touran

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Countach

Návrat do minulosti: Lamborghini Countach

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud