Rekordní jízda seriového VW Caravelle TDI

ar1, 26. října 2005, 22:34 Google+

Ujet 2500 kilometrů v běžném provozu za 34 hodin - to je slušný výkon i pro velmi zkušené řidiče.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caravelle

Caravelle | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

Ale překonat tuto vzdálenost s jedinou zastávkou na tankování - to zní opravdu neuvěřitelně! Gerhard Plattner, známý lamač vytrvalostních, ekonomických a rychlostních automobilových rekordů, to ale dokázal - jenom si k tomu musel vybrat vhodný "nástroj": Sériový Volkswagen Caravelle TDI.

Desítky stále platných rychlostních rekordů, 1000 km Německem s průměrnou spotřebou 2,12 l/100 km, 500 000 km non-stop na závodním okruhu průměrnou rychlostí 232 km/h, non-stop cesta patnácti zeměmi Evropy za 100 EUR na palivo... to je jen několik z dlouhého výčtu neuvěřitelných výkonů 66letého Gerharda Plattnera, kterého i Guinessova kniha rekordů označuje za "nejvšestrannějšího řidiče světa".

Téměř pravidelně si Gerhard Plattner pro své pokusy volí vozy ze stáje koncernu Volkswagen - a nejinak tomu bylo i při zatím poslední akci, kdy se rozhodl dojet z německého Hannoveru do tureckého Istanbulu, což dělá 2500 km, s jedinou zastávkou u čerpací stanice. Pro tuto vytrvalostní eko-jízdu si tentokrát Plattner zvolil zcela sériový model Volkswagen Caravelle poháněný populárním turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 77 kW.

Německo - Česká republika - Slovensko - Maďarsko - Srbsko - Černá Hora - Bulharsko - Turecko... 2500 km dlouhá cesta Gerharda Plattnera trvala 34 hodin, průměrná rychlost tedy činila bezmála 74 km/h! A turbodiesel 1.9 TDI/77 kW Caravelly si při ní řekl jenom o 118,7 l nafty, což znamená průměrnou spotřebu jen 4,75 l/100 km.

"Gerhard svojí rekordní jízdou znovu potvrdil vynikající hospodárnost našich modelů," říká Dr. Bernd Wiedemann, mluvčí společnosti Volkswagen - Užitkové vozy. "Symbolický byl i cíl jeho cesty: Turecko je totiž pro užitkové vozy Volkswagen nejdůležitějším exportním trhem, jenom vloni jsme jich tam prodali přes 26 500."

VOLKSWAGEN

Vytisknout

Diskuze: Rekordní jízda seriového VW Caravelle TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Orochi

Mitsuoka Orochi, roadster plný hran a linií

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud