Segment luxusních dodávek v současné době rozvíjí pouze pár automobilek, přičemž mezi ty nejznámější a nejúspěšnější patří například Volkswagen nebo Mercedes-Benz. Poptávka po těchto modelech je relativně omezená, nicméně svůj smysl rozhodně mají.
Známý grafický mág Aksyonov Nikita z ruského Saint Petersburgu si ale položil otázku, jak by si silnice vypadaly, kdyby se místo trendu luxusních a prostorných SUV uchytil trend luxusních a prostorných dodávek. Výsledek působí dost výstředně a nepopsatelně, přesto se dají v jednotlivých konceptech skvěle rozeznat charakteristické znaky automobilek.
Některé výtvory ale nakonec tak vzdálené realitě nejsou. Například automobilka Mini, ačkoliv to může být k nevíře, se výrobě dodávek skutečně věnovala a její MINI Working Van úspěch měl. Zda by se ale uchytil i Countryman přepracovaný na malý valník je ve hvězdách.
Nejextravagantněji ale zároveň "nejrealističtěji" působí dodávka, která vznikla z nedávno prezentovaného konceptu automobilky Lexus. Výstřední a designově komplikovaná maska dodávky působí tak zvláštně, že si ji docela živě dokážeme představit v ulicích japonských metropolí, kde by jistě slavila úspěch i jako Kei-Car.
Kousek pozornosti se ale dostal i hvězdě mladoboleslavské automobilky, Škodě Karoq. Tu Nikita přeměnil na drsně vyhlížející VW Transporter přestavěný na pickup. My se ani po dlouhých minutách zírání nedokážeme rozhodnout zda jsme ohromeni či zhnuseni, nicméně nápad je to bezpochyby zajímavý a v drsných končinách by se mohl uchytit.
Za pozornost ale stojí i dodávky, které vznikly z prémiových sportovních modelů jako je BMW, Porsche nebo Alfa Romeo. Naopak dodávka vzniklá ze Subaru by mohla být skutečně zajímavým společníkem pro dobrodružné výpravy kdekoliv po světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?