Nové kladivo na výkonné supersporty? Parametry policejního Golfu vám vyrazí dech

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. ledna 2018, 11:21 Google+

Snad každý policejní sbor chce mít ve svých garážích výkonné služební vozy, nicméně právě v Německu je jejich využití více než smysluplné, vždyť která jiná země se může pochlubit tolika fenomenálními sportovními automobilkami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Policejní Volkswagen Golf R z dílny Oettinger

Policejní Volkswagen Golf R z dílny Oettinger | foto: Oettinger

Sdílejte článek

Vtěsnat do rozpočtu vozy jako Porsche 911 či Mercedes-AMG GT však není žádná sranda, proto se musí policisté zajímat o jiné alternativy. A jednou z nich může být i tento Volkswagen Golf R v úpravě Oettinger, který byl před pár týdny představen na "Essen Motor Show".

Jeho design se nese v klasickém policejním duchu, na střeše a v masce najdeme typická modrá výstražná světla a bílou karoserii dekoruje modrý polep s lemováním neonově žlutou barvou. Samozřejmostí je pak několik nápisů Polizei.

Vzhled ovlivňuje zásadním způsobem i speciální aerodynamický body-kit, který se skládá z předního a zadního nárazníku, nástavce prahů, spoileru a difuzéru s koncovkami výfuku o průměru 90 milimetrů. V podbězích pak nalezneme 20 palcová kola nazutá do nízkoprofilových pneumatik Hankook.

Nejzajímavější a také nejpraktičtější změny se však odehrály pod kapotou, kde společnost Oettinger vyladila 2.0 litrový přeplňovaný motor ze standardních 310 koní na rovných 400 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h se tak odehrává za 3.6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.

Na Golf jsou to skutečně úchvatná čísla, nicméně v provozu se s tímhle skvostem ani v Německu nesetkáme. Koncept byl totiž postaven v rámci bezpečnostní kampaně "Tune It! Safe!", kterou podporuje německé ministerstvo dopravy i řada soukromých subjektů právě z tohoto průmyslového odvětví.

Vytisknout

Diskuze: Nové kladivo na výkonné supersporty? Parametry policejního Golfu vám vyrazí dech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style (2017)

Nejoblíbenější české auto? Pohled do historie Škody Octavia

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud