Minulý rok přestavila společnost Hennessey Performance pořádně zběsilou úpravu Fordu Raptor, příznačně nazvanou VelociRaptor. Za pár týdnů ale proběhne odhalení ještě šílenější verze VelociRaptoru, která kromě neskutečného výkonu nabídne ještě jednu nápravu.
Při pohledu na tohle neskutečné monstrum je asi hned jasné, kde se lidé z Hennessey Performance nechali inspirovat. Jediným konkurentem tohohle výkonného ale extrémního stroje totiž může být pouze Mercedes-AMG G63 6x6, který je podobně šílenou kreací.
A stejně jako samotný VelociRaptor je šílená i jeho cena: 295000 dolarů totiž odpovídá zhruba 6,5 milionu korun. Výhodou ale je, že za tuto částku už dostanete hotový vůz, tedy: Ford F-150 Raptor, podvozek Fox, vysokopevnostní nárazníky, ochranný rám (Roll-bar), několik přídavných LED světlometů, 20"-palcová terénní kola a také pořádné off-roadové pneumatiky.
Pokud by vám ale základní balíček "dobrot" nestačil, můžete si ještě připlatit za drobnosti jako jsou brzdy Brembo, vícero přídavných LED reflektorů nebo za masivnější kola a pneumatiky. NA výběr také bude z celé řady úprav interiéru.
Takové monstrum ale vyžaduje i odpovídající stáj pod kapotou a zákazník si dokonce může vybrat hned ze dvou možností. Základem je standardní motor V6 EcoBoost o výkonu 335 kW (455 k) s točivým momentem 690 Nm, který by s touhle stodolou neměl mít problém.
Zákazníci toužící po vyšším výkonu pak mohou sáhnout po upraveném 3.5 litrovém a dvakrát přeplňovaném motoru V6 EcoBoost. Ten díky novým turbodmychadlům, upraveném výfuku, přepracované řídící jednotce a upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu nabízí výkon 447 kW (608 k).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?