Vozy Rolls-Royce Phantom jistě není potřeba dlouze představovat. Tato pýcha aristokracie už dlouhá desetiletí nabízí maximální komfort, luxus i kultivovanost svých motorů. Co když se vám ale motor rozbije a vy nechcete čekat dva roky na nový?
Přesně do takové situace se totiž dostal majitel tohoto nádherného Rolls-Royce Phantom minulé generace. Kultivovaný motor V12 o objemu 6.75 litru mu totiž jednoho dne vypověděl službu a v servisu Rolls-Royce se dozvěděl, že čekací lhůta na nový motor jsou dva roky.
S tím se ale majitel vozu odmítal smířit, takže místo odstavení vozu na několik let do garáže došlo na vcelku netradiční přestavbu. Nový motor pod kapotou jeho vozu sice přišel o polovinu válců, ovšem jedná se o legendární pohonnou jednotku 2JZ-GTE o objemu 3.0 litru, která se objevila ve voze Toyota Supra.
Motor navíc nezůstal v sériovém stavu. Jeho vnitřnosti byly kompletně vyměněny za kované díly HKS a motor dostal turbodmychadlo GReddy T78-33D a kompresor HKS GTS8555. Díky této kombinaci je při současném plnění 23.5 psi vygenerovat výkon 600 koní, ovšem po vhodném naladění se očekává, že výkon půjde zvednout na 900 koní.
Aby se vůz dokázal s takovým výkonem poprat, dostal i novou převodovku. Jedná se o automatickou čtyřrychlostní převodovku z Toyoty Artisto (také známé jako Lexus GS), která však také prošla jistými úpravami.
A bez úprav nezůstal ani podvozek. Původní vzduchové odpružení, které mělo Rollsu zajistit maximální komfort, bylo nahrazeno odpružením značky Ohlins, díky kterému vůz lépe zvládá příval brutálního výkonu.
Úpravám se nevyhnul ani interiér. Do středové konzole tak přibyl volič automatické převodovky z Toyoty Artisto, neboť Rolls má volič převodovky standardně umístěný na sloupku řízení. Mimo jiné také přibyla řada ukazatelů ukazujících otáčky, tlak plnění atd.
Tenhle Rolls je zkrátka naprostý unikát, který kombinuje britskou aristokracii a eleganci s japonskou mechanikou a obrovským výkonem. Nebýt však lidí ze SpeedHunters, pravděpodobně bychom si ho ve světě ani nevšimli.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?