Vozy Rolls-Royce Phantom jistě není potřeba dlouze představovat. Tato pýcha aristokracie už dlouhá desetiletí nabízí maximální komfort, luxus i kultivovanost svých motorů. Co když se vám ale motor rozbije a vy nechcete čekat dva roky na nový?
Přesně do takové situace se totiž dostal majitel tohoto nádherného Rolls-Royce Phantom minulé generace. Kultivovaný motor V12 o objemu 6.75 litru mu totiž jednoho dne vypověděl službu a v servisu Rolls-Royce se dozvěděl, že čekací lhůta na nový motor jsou dva roky.
S tím se ale majitel vozu odmítal smířit, takže místo odstavení vozu na několik let do garáže došlo na vcelku netradiční přestavbu. Nový motor pod kapotou jeho vozu sice přišel o polovinu válců, ovšem jedná se o legendární pohonnou jednotku 2JZ-GTE o objemu 3.0 litru, která se objevila ve voze Toyota Supra.
Motor navíc nezůstal v sériovém stavu. Jeho vnitřnosti byly kompletně vyměněny za kované díly HKS a motor dostal turbodmychadlo GReddy T78-33D a kompresor HKS GTS8555. Díky této kombinaci je při současném plnění 23.5 psi vygenerovat výkon 600 koní, ovšem po vhodném naladění se očekává, že výkon půjde zvednout na 900 koní.
Aby se vůz dokázal s takovým výkonem poprat, dostal i novou převodovku. Jedná se o automatickou čtyřrychlostní převodovku z Toyoty Artisto (také známé jako Lexus GS), která však také prošla jistými úpravami.
A bez úprav nezůstal ani podvozek. Původní vzduchové odpružení, které mělo Rollsu zajistit maximální komfort, bylo nahrazeno odpružením značky Ohlins, díky kterému vůz lépe zvládá příval brutálního výkonu.
Úpravám se nevyhnul ani interiér. Do středové konzole tak přibyl volič automatické převodovky z Toyoty Artisto, neboť Rolls má volič převodovky standardně umístěný na sloupku řízení. Mimo jiné také přibyla řada ukazatelů ukazujících otáčky, tlak plnění atd.
Tenhle Rolls je zkrátka naprostý unikát, který kombinuje britskou aristokracii a eleganci s japonskou mechanikou a obrovským výkonem. Nebýt však lidí ze SpeedHunters, pravděpodobně bychom si ho ve světě ani nevšimli.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.