Mnoho milovníků vozů Porsche 911 označuje generaci 966 za jednu z nejhorších. Na vině byl konec vzduchem chlazeného motoru nebo zvláštní světla, která byla shodná s lacinější verzí Boxster. Díky těmto a mnohým dalším vadám tak patří generaci 966 mezi ty nejlevnější, ovšem dají se zde najít i zajímavé a jedinečné perly.
Jedním ze zajímavých provedení generace 966 byl například model GT2, jehož dvakrát přeplňovaný 3,6 litrový šestiválec dokázal vyprodukovat v začátcích výroby až 456 koní. Později došlo k menšímu navýšení výkonu na konečných 476 koní, které posílala verze GT2 pouze na zadní kola.
V USA, kam bylo dovezenou pouze 303 kusů tohoto skvělého vozu, se ale nedávno objevil i jeden výjimečný zakázkově upravený kousek. Vůz, který je v současné době na prodej v McLaren Scottsdale za cenu 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč) totiž ukrývá pod kapotou motor o výkonu 1,160 koní.
Přestavba, kterou majitel zdokumentoval na 6speedonlineforum měla z dolu vymáčknout výkon 840 koní, nakonec se ale úpravce dostal až na hodnotu 1,083 koní při jízdě na klasický benzín a 1,160 koní při jízdě na E85.
Aby vůz takový výkon vůbec zvládl, byl motoru zvýšen objem na 3,8 litru, dostal kompletně nové vnitřnosti, speciální škrtící klapku, dvě vodou chlazená turba Garett, lepší chlazení, nové sání a speciální výfukový systém. Motor ale nebyl jediné, co se upravovalo.
Vůz nyní sedí na zakázkových kolech Forgeline s centrální šroubem a pneumatikách Pirelli. Nový je i podvozek, o který se postarala společnost Eisenlohr Racing. Změn se dočkala i karoserie, která má nově nárazníky, kapotu, víko, křídlo i prahy zakázkově vyrobené a vyztužené kevlarem. Zajímavý je i velký nasávací otvor na střeše, který skrze kabinu přivádí čerstvý vzduch k motoru a hlavně intercooleru.
Celá stavba vozu trvala údajně přes rok a majitele vyšla odhadem na 700,000 dolarů (16,5 milionu). Muselo pro něj tak být opravdu bolestivým rozhodnutím dát nyní vůz na prodej za ceny "pouhých" 299,900 dolarů (7,1 milionu Kč). Ve světě velkolepých přestaveb jsou ale podobné scénáře celkem běžnou záležitostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?