Pokud jste milovníky nevšechních dopravních prostředků, zbystřete. Když se o něčem prohlásí, že je to pojízdná rakev, většinou se to nemyslí doslovně. To ovšem neplatí v našem případě, kdy si zvrácený kutil přestavěl kdysi krásný roadster na pojízdnou dubovou rakev. Co ho k tomu vedlo je záhadou.
Tento vskutku netradiční dopravní prostředek se objevil na americkém inzertním serveru Craiglist. Prodejce zde nabízí "zakázkový vůz ve tvaru rakve z červeného dubu na podvozku Karmann Ghia z roku 1970".
Aby šlo tuto zvláštní dubovou "karoserii" na podvozek vůbec naroubovat, muselo dojí k různým úpravám a vyztužení. Z inzerátu jen víme, že šasi je tvořeno trubkovým rámem, víc nám toho ale majitel neprozradil. Podvozek a odpružení je standardní. Brzdy jsou řešeny kotouči na obou nápravách, což dává posádce alespoň nějakou šanci v případě krizové situace.
Karoserie ve tvaru rakve je ale vyvedená do nejmenších detailů. Na bocích nechybí ani klasická madla a zrcátka drží "chromované" ruce kostlivců. Pod víkem v přední části karoserie se ukrývá nádrž na 19 litrů paliva, pojistková skříňka a řízení. V zadní části je otevřený prostor pro dvoučlennou posádku. Ta má k dispozici dvě kožené sedačky, kterým nechybí ani pásy. Vzhledem k absenci střechy je ale posádka vydána napospas rozmarům počasí.
Za pracovištěm řidiče se nachází standardní motor o objemu 1600 cc, který byl doplněn o dva karburátory Weber a výfukový systém Monza se čtyřmi koncovkami. Vzhledem k tomu, že motor postrádá jakoukoliv ochranu a je umístěn ihned za posádkou, pravděpodobně nebude jízda příliš tichá a příjemná. Nemluvě o tom, že pokud někde vůz zaparkujete, může se má kdekdo hrabat v motoru.
Zajímá vás cena? Rovných 12,000 dolarů, což je v přepočtu asi 283,000 Kč. Pokud jste tedy milovníkem opravdu extrémně zvláštních vozů, mohlo by to být něco pro vás. V opačném případě se můžete alespoň pohoršovat nad bohatou fotogalerií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.