Mazda MX-5 dostala trubo a pořádnou porci výkonu

AutoRoad.cz, 21. dubna 2017, 14:30 Google+

Mazda u svého úspěšného sportovního modelu Mx-5 vždy sázela na kombinaci nízké váhy, komunikativního podvozku a spolehlivého atmosferického motoru s adekvátním výkonem. Mnoha majitelům se však výkon zdá příliš nízký, a tak hledají cestu k jeho zvýšení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda MX-5 ND

Mazda MX-5 ND | foto: BBR

Sdílejte článek

Například v USA pak vznikají monstra jako Flyin Miata, která místo svého čtyřválce dostala pod kapotu typicky americkou V8 s výkonem 525 koní. V Evropě jsou však tyto přestavby poměrně nezvyklé, proto se mnoho majitelů a společností vydává spíše cestou přeplňování.

Jednou z takových společností je i britská tuningová společnost BBR. Ta se zaměřuje na zvyšování výkonu u modelu MX-5 již od první generace, která přišla na trh v roce 1989. Později došlo na úpravu druhé i třetí generace. Současná čtvrtá tak nemohla zůstat stranou.

Za cenu 4,395 liber (cca 141.000 Kč) dostanete navýšení výkonu z původních 160 koní na 248 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže takto upravená Mazda zrychlit za 5 vteřin.

Celá úprava je komplexní záležitost zahrnující speciální svody, nerezovou downpipe, intercooler, výkonné sání od K&N, karbonový tepelný štít k odstínění tepla proudícího z turbodmychadla, řídící jednotku EcuTek, zkrátka vše, co je při podobné úpravě zapotřebí.

Celý systém pracuje při tlaku 7 psi, což je podle expertů z BBR hodnota, při které nehrozí k poškození dvoulitrového motoru SkyActive-G ani turbodmychadla. Pokud by však lidé z BBR sáhli i do vnitřností motoru, zřejmě by se dalo z Mazdy vydolovat výkonu mnohem víc. Nárůstu výkonu by však byl úměrný i růst ceny.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mazda MX-5 dostala trubo a pořádnou porci výkonu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Severokorejský Automagazín

Čím se jezdí v KLDR? Prozradí severokorejský Automagazín

Wartburg vs Škoda (1974)

Na sněhu byl lepší Wartburg nebo Škoda?

Škoda Octavia 1962 první start po 20 letech

Tuhle Škodu Octavia z roku 1962 startovali po 20 letech. Jak to dopadlo?

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

reklama
reklama

Doporučujeme

Klasické MINI vyráběné v letech 1961-1975

Nejlepší vůz vyrobený ve Velké Británii? Volba vás možná překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama