Aktuální Porsche Panamara druhé generace přišlo i ve verzi 4S Diesel. Jenže ani jeho vysoký výkon a solidní zátah nestačí každému. Proto je zde firma RaceChip.
Ta vůz upravila do té doby, že ve výsledku poskytuje točivý moment 1050 Nm. Vše je dolováno z osmiválce o objemu 4,0 litru se dvěma turby. V základu přitom nabízí už tak vysokých 850 Nm, a to v rozmezí 1000 až 3250 otáček za minutu.
Aktuálně se přitom jedná o nejrychlejší produkční dieselový sedan na světě. Změny ve výkonu se povedlo uskutečnit za pomocí přemapování řídící jednotky motoru. Zvýšila se i hodnota výkonu, nyní je to 505 koní. A dynamické parametry? Podle tunera zvládne tohle Porsche sprint z nuly na stovku za 3,6 sekundy.
V základu pak každý zájemce může k vozu dostat 21palcové disky OZ Superturismo Dakar. Ty jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport. „Je to neuvěřitelně klidné, výkonné a pohodlné auto,“ řekl sám Dominic Ruopp, výkonný ředitel RaceChip. „Pokud jde o výkon, Panamera RaceChip má jen málo soupeřů, které s ní udrží krok".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?