Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

AutoRoad.cz, 5. dubna 2017, 09:04 Google+

Monster trucky mají většinou jako základ některý z amerických pickupů, čas od času se ale objeví také typický žlutý školní autobus nebo něco ještě mnohem divnějšího. Do této kategorie spadá Mitsubishi Delica, jinak známé především pro svou praktičnost a robustnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Delica je vypadá v této úpravě jako malý japonský monster truck.

Mitsubishi Delica je vypadá v této úpravě jako malý japonský monster truck. | foto: Japanese Classics

Sdílejte článek

Mitsubishi Delica je určitě jedním ze symbolů automobilky se třemi diamanty. Poprvé se objevilo v roce 1968 a od té doby jsme jej poznali v mnoha různých variantách, od klasické dodávky až po osobní přepravník více než sedmi cestujících. V Japonsku jsou dnes nabízeny tři specifikace tohoto vozu, nejmenší D:2, prostřední D:3 (dvojče Nissanu NV200) a největší D:5. Nás ale bude zajímat kousek o mnoho starší, konkrétně z roku 1991, přestavěný na extrémní terénní hrátky. Podle světlé výšky a podvozku by dokonce někdo mohl říct na monster truck.

Základem přestavby je klasická karosérie vozu z počátku devadesátých let, znamenající krabicovité tvary za účelem maximální praktičnosti. Aby se odlišila, dostala alespoň matný khaki lak ve stylu vojenských speciálů, nástavce prahů a zrcátka z nákladních modelů Mitsubishi Fuso. Mnohem důležitější ale je, na čem karosérie sedí. Podvozek samotný je vyšší jen o dva palce, karosérie byla ale posazena o patnáct palců výš, což dává poměrně slušné terénní vlastnosti.

Ty ještě zlepšují patnáctipalcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich Mud-Terrain. Aby bylo z vozu lépe vidět, jsou vpředu dodatečně namontované dva kruhové reflektory a vzadu je couvací kamera. Její obraz se přenáší na dodatečně namontovanou obrazovku do interiéru, který se ale jinak příliš nezměnil. Jsou tu sériový volant, páka klasické i redukční převodovky nebo sedm sedadel. V útrobách pracuje 2.5litrový turbodiesel, spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ten má základ v Pajeru. Jestli se vám vyobrazený stroj líbí, můžete ho mít! Najeto má  94 930 kilometrů a bazar Japanese Classics ho prodává za 9495 dolarů (cca 243 000 korun). Delica se nachází v Richmondu, její nevýhodou ale bude volant napravo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda Vision C

Octavia příští generace nabídne více místa, autonomní systémy i hybridní motory

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

Toužíte po autě, ale na nové nemáte? Roční vozy a jejich nedoceněné výhody

Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární

Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

Nový trailer filmu Cars 3 odhaluje více z nového příběhu

Už jste viděli nový trailer k filmu Cars 3?

Paliva E5, B7 nebo třeba E10?

Podle čeho si vybíráte čerpací stanici na dotankování paliva?

Audi RS2

Audi RS2 - Zběsilé kombi, které změnilo svět sportovních aut

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept sportovního kombíku se poprvé ukázal na pařížském autosalonu 2002, Škoda Fabia Paris.

Škoda Fabia Paris: Překvapení z Paříže. Po Tudoru přišel sportovní kombík?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV značky Škoda z roku 1966? Jmenovalo se Trekka

  2. Škoda nebo Tatra Beta? Tohle byl rozvážkový sen

  3. Traktor Zetor navržený Pininfarinou? Je tomu tak

  4. Tohle nepochopíte! Žigulík přestavěný na rat rod má dvě turba

  5. Škoda mohla předběhnout Range Rover. Otevřený Yeti ale zůstal jen nesplněným snem

  6. Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

reklama