Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

AutoRoad.cz, 5. dubna 2017, 09:04 Google+

Monster trucky mají většinou jako základ některý z amerických pickupů, čas od času se ale objeví také typický žlutý školní autobus nebo něco ještě mnohem divnějšího. Do této kategorie spadá Mitsubishi Delica, jinak známé především pro svou praktičnost a robustnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Delica je vypadá v této úpravě jako malý japonský monster truck.

Mitsubishi Delica je vypadá v této úpravě jako malý japonský monster truck. | foto: Japanese Classics

Sdílejte článek

Mitsubishi Delica je určitě jedním ze symbolů automobilky se třemi diamanty. Poprvé se objevilo v roce 1968 a od té doby jsme jej poznali v mnoha různých variantách, od klasické dodávky až po osobní přepravník více než sedmi cestujících. V Japonsku jsou dnes nabízeny tři specifikace tohoto vozu, nejmenší D:2, prostřední D:3 (dvojče Nissanu NV200) a největší D:5. Nás ale bude zajímat kousek o mnoho starší, konkrétně z roku 1991, přestavěný na extrémní terénní hrátky. Podle světlé výšky a podvozku by dokonce někdo mohl říct na monster truck.

Základem přestavby je klasická karosérie vozu z počátku devadesátých let, znamenající krabicovité tvary za účelem maximální praktičnosti. Aby se odlišila, dostala alespoň matný khaki lak ve stylu vojenských speciálů, nástavce prahů a zrcátka z nákladních modelů Mitsubishi Fuso. Mnohem důležitější ale je, na čem karosérie sedí. Podvozek samotný je vyšší jen o dva palce, karosérie byla ale posazena o patnáct palců výš, což dává poměrně slušné terénní vlastnosti.

Ty ještě zlepšují patnáctipalcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich Mud-Terrain. Aby bylo z vozu lépe vidět, jsou vpředu dodatečně namontované dva kruhové reflektory a vzadu je couvací kamera. Její obraz se přenáší na dodatečně namontovanou obrazovku do interiéru, který se ale jinak příliš nezměnil. Jsou tu sériový volant, páka klasické i redukční převodovky nebo sedm sedadel. V útrobách pracuje 2.5litrový turbodiesel, spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ten má základ v Pajeru. Jestli se vám vyobrazený stroj líbí, můžete ho mít! Najeto má  94 930 kilometrů a bazar Japanese Classics ho prodává za 9495 dolarů (cca 243 000 korun). Delica se nachází v Richmondu, její nevýhodou ale bude volant napravo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

Ilustrační foto

Pozor na sváteční kocovinu, zítra by vás mohla připravit o řidičák

Tekuté stěrače vám mohou za volantem hodně pomoci, ovšem jejich aplikaci byste neměli podceňovat

Tekuté stěrače mají smysl. Jaké zvolit a jak je správně aplikovat?

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept sportovního kombíku se poprvé ukázal na pařížském autosalonu 2002, Škoda Fabia Paris.

Škoda Fabia Paris: Překvapení z Paříže. Po Tudoru přišel sportovní kombík?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Víte, proč mají americké policejní vozy přední rámy? Tohle by si s Octavií nikdo nedovolil

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  5. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud