Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

ar6, 1. ledna 2017, 00:54 Google+

Monster trucky mají většinou jako základ některý z amerických pickupů, čas od času se ale objeví také typický žlutý školní autobus nebo něco ještě mnohem divnějšího. Do této kategorie spadá Mitsubishi Delica, jinak známé především pro svou praktičnost a robustnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš - anotačné foto

Mitsubishi Delica je vypadá v této úpravě jako malý japonský monster truck. | foto: Japanese Classics

Sdílejte článek

Mitsubishi Delica je určitě jedním ze symbolů automobilky se třemi diamanty. Poprvé se objevilo v roce 1968 a od té doby jsme jej poznali v mnoha různých variantách, od klasické dodávky až po osobní přepravník více než sedmi cestujících. V Japonsku jsou dnes nabízeny tři specifikace tohoto vozu, nejmenší D:2, prostřední D:3 (dvojče Nissanu NV200) a největší D:5. Nás ale bude zajímat kousek o mnoho starší, konkrétně z roku 1991, přestavěný na extrémní terénní hrátky. Podle světlé výšky a podvozku by dokonce někdo mohl říct na monster truck.

Základem přestavby je klasická karosérie vozu z počátku devadesátých let, znamenající krabicovité tvary za účelem maximální praktičnosti. Aby se odlišila, dostala alespoň matný khaki lak ve stylu vojenských speciálů, nástavce prahů a zrcátka z nákladních modelů Mitsubishi Fuso. Mnohem důležitější ale je, na čem karosérie sedí. Podvozek samotný je vyšší jen o dva palce, karosérie byla ale posazena o patnáct palců výš, což dává poměrně slušné terénní vlastnosti.

Ty ještě zlepšují patnáctipalcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich Mud-Terrain. Aby bylo z vozu lépe vidět, jsou vpředu dodatečně namontované dva kruhové reflektory a vzadu je couvací kamera. Její obraz se přenáší na dodatečně namontovanou obrazovku do interiéru, který se ale jinak příliš nezměnil. Jsou tu sériový volant, páka klasické i redukční převodovky nebo sedm sedadel. V útrobách pracuje 2.5litrový turbodiesel, spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ten má základ v Pajeru. Jestli se vám vyobrazený stroj líbí, můžete ho mít! Najeto má  94 930 kilometrů a bazar Japanese Classics ho prodává za 9495 dolarů (cca 243 000 korun). Delica se nachází v Richmondu, její nevýhodou ale bude volant napravo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Takhle vypadá nejdivnější monster truck na světě. Stojí za ním Japonci a může být váš

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Legendární Škoda 1000 MB slaví šedesátiny. Prodávala se dokonce až na Novém Zélandu a v Austráli - anotačno foto

Legendární Škoda 1000 MB slaví šedesátiny. Prodávala se dokonce až na Novém Zélandu a v Austráli

Halogen, xenon, LED - jak fungují? Ve finále rozhoduje cena - anotačno foto

Halogen, xenon, LED - jak fungují? Ve finále rozhoduje cena

Do deseti let budou řidiči jen cestujícími. Kia si vytyčila nový cíl - anotačno foto

Do deseti let budou řidiči jen cestujícími. Kia si vytyčila nový cíl

Mercedes plánuje zářit na výstavě veteránů Techno-Classica Essen 2017 - anotačno foto

Mercedes plánuje zářit na výstavě veteránů Techno-Classica Essen 2017

36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta - anotačno foto

36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

Výrazný nos nesluší každému. Nová Toyota je toho důkazem - anotačno foto

Výrazný nos nesluší každému. Nová Toyota je toho důkazem

Nové Porsche 911 už se rýsuje. Bude krásné, ale technicky nudné - anotačno foto

Nové Porsche 911 už se rýsuje. Bude krásné, ale technicky nudné

reklama
reklama

Doporučujeme

Nemáte na originální Chiron? Nevadí, kupte si zábavnější dvojče od Hondy

Nemáte na originální Chiron? Nevadí, kupte si zábavnější dvojče od Hondy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  2. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  3. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  4. Poškození laku? Zbavte se ho snadno a rychle!

  5. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

  6. 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

reklama