Tahle upravená Octavia Vám nedá spát. Je rychlejší než sousedův Hyundai

ar6, 25. října 2016, 11:57 Google+

Škoda Octavia RS230 už sice z nabídky českého výrobce zmizela, to však neznamená, že si její stávající majitelé nemohou dopřát více výkonu. Ne snad, že by byl vůz pomalý, JE Design ale umí dvoulitrové TSI dostat na trochu jinou úroveň.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk.

Škoda Octavia RS230 od JE Design je silnější a má i jadrnější zvuk. | foto: JE Design

Sdílejte článek

Octavia RS230 s dvoulitrovým TSI o výkonu 169 kW (230 k) s točivým momentem 350 Nm je všechno, jen ne pomalým vozem. JE Design, německý specialista na modely koncernu Volkswagen, si však i pro ostrý liftback nebo kombi připravil balíček úprav. Ten za prvé obsahuje přemapovanou pohonnou jednotku, jejíž výkon stoupl na 221 kW (300 k) a točivý moment na 430 Nm. To se samozřejmě pozitivně odrazilo v dynamice, z 0 na 100 km/h se tak mladoboleslavský model dostane za 6,6 sekundy (- 0,2 sekundy) a rozjede se až na 258 km/h (+ 8 km/h). Na celou úpravu motoru je navíc poskytována dvouletá záruka.

To je ale překvapivě teprve začátek. K silnějšímu motoru totiž patří i pořádný zvukový doprovod, proto má Octavia elektronicky ovládaný výfukový systém z nerezové oceli, pracující v režimu Eco, Normal nebo Sport. Ten se mění prostřednictvím dotykové obrazovky v interiéru, jadrnější zvuk je tak doslova na dosah ruky. Výhodou celého řešení je zachování originálních výfukových trubek. Cena nového výfuku je 2499 euro (cca 67 500 korun). Podvozek vozu nově sedí o 35 milimetrů blíže k vozovce, a to zásluhou tlumičů OE v kombinaci s novými pružinami. Toto přijde na 190 eur (cca 5130 korun). Pro nadšence má JE Design stavitelný podvozek s tlumiči a pružinami KW za 1079 eur (cca 29 150 korun), který se umí přiblížit k silnici až o 65 milimetrů.

Vizuálně upravenou Octavii poznáte podle mračítek předních světel, nové masky chladiče a splitteru předního nárazníku. Z profilu vyniknou nástavce prahů, vzadu čekají střešní spoiler a difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Bodykit za 446 euro (cca 12 000 korun) je obvykle dodáván v černé metalíze, za menší příplatek ale může být lakován do kteréhokoliv odstínu laku. Jak se říká, kola dělají auto. V tomto případě vsadili designéři JE Design na sadu dvacetipalcových černých ráfků s pneumatikami Continental SportContact 6, jedno kolo pak vychází na 311 eur (cca 8400 korun). K dispozici ale budou i menší devatenáctky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tahle upravená Octavia Vám nedá spát. Je rychlejší než sousedův Hyundai

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chris RS, motorkář v kostýmu Santa Clause, zabránil žene v ujetí od nehody

Santa na motorce pronásledoval nebezpečnou řidičku ulicemi Paříže. Lidé jen nevěřícně zírali

Toyota Prius

Toyota chystá masivní nástup elektrifikace. Během pár let představí 10 nových hybridů

Ilustrační foto

Jak bezpečně předjíždět na sněhu? Tipy, které vám pomohou udržet se na silnici

Ilustrační foto

Většina řidičů porušuje zákon a ani o tom neví. Jak poznáte, že jste jedním z nich?

Top Secret Toyota Supra s výkonem 943 koní

Nejznámější Supra 90. let? Monstrum s motorem V12 lámalo rekordy ilegálních závodů

Volkswagen Arteon

Volkswagen pracuje na ostrém Arteonu R. Má být dokonce rychlejší než Porsche

reklama
reklama

Doporučujeme

Dočká se Hyundai RM16 sériové výroby?

Hyundai testuje silniční raketu. Obdoba Clia V6 bude prohánět i věhlasnou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  3. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Tohle monstrum rozhodně potkat nechcete. Post-apokalyptický tahač děsí chodce i řidiče

  6. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

reklama