Škoda Octavia RS není zrovna tunerským náčiním, tím spíše v rukách policie. Ta má totiž podobné nápady spíše likvidovat, než je podporovat vlastními vozy, ačkoliv mnohdy se tyto pokusy podobají spíše buzeraci ze strany mužů zákona. Buď jak buď, v Maďarsku by již brzy mohla jezdit upravená policejní Octavia RS. Tedy alespoň podle známého grafika.
Tuning a policejní auta jsou kombinací, která dohromady příliš nejde. Jistě, určitě každý pamatujeme na upravená Porsche 911, BMW řady 1 nebo Audi RS v barvách německé dálniční policie, většinou šlo ale pouze o showcary s cílem trochu zviditelnit výrobce i policejní složky mezi specifickou komunitou úpravců. Nejdál myšlenku „super policejního vozu“ asi dotáhli v Dubaji, kde provozují dnes již proslulou flotilu policejních superaut.
I z tohoto pohledu je tedy vize grafika X-Tomi Design o pořádně upravené Octavii RS s karosérií kombi v barvách maďarské policie hodně utopistická. Ostatně, chytat zločince v autě s extrémními nástavci blatníků, sníženou světlou výškou nebo na kolech Vossen s nízkoprofilovými pneumatikami je poměrně bizarní představa. Spolu s blatníky byl rozšířen i rozchod kol, to aby měl vůz lepší jízdní vlastnosti. Z dalších změn se dá vypíchnout třeba přední splitter.
Již zmíněným snížením světlé výšky jistě utrpěly jízdní vlastnosti i praktičnost vozu, na druhou stranu by to mohl být ten správný nástroj pro šíření osvěty mezi tunery. Nelze je samozřejmě házet do jednoho pytle, kvílící gumy, „sprinty“ od semaforu k semaforu nebo překračování povolené rychlosti v divoce vyzdobených autech jste ale jistě již někdy viděli. Jiný smysl by ale podobné auto mělo jen těžko, využitelnost v běžném provozu je totiž nulová. I proto zůstane jen u počítačové vize podobného stroje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.