Mazda MX-5 patří mezi nejlépe vyhlížející malé kabriolety na současném trhu. Bylo tedy jen otázkou času, než se MX-5 stane pravidelnou „obětí“ tunerských firem.
Italská společnost Garage Italia Customs si Mazdu MX-5 jako své nejnovější dílo nevybrala sama, ale byla o úpravu malého roadsteru požádána samotnou Mazdou. Japonská automobilka si vyžádala speciální úpravu Miaty, jako poctu padesát let starému filmu The Endless Summer. Ten vypráví příběh surfařů, kteří se ve snaze chytit tu nejlepší vlnou pouští do cesty kolem světa.
Někdo by tedy čekal, že Garage Italia Customs pojme úpravu s surfařském duchu a přidělá na vůz držáky na surfařská prkna a podobně. To je ale opak. Italové se rozhodli namísto přidáváním nesmyslů na karoserii rozhodla pokrýt ji naprosto božským lakem. Kapota a celá vrchní polovina vozu je zbarvena blankytně modrým lakem, který plynule přechází v zářivě oranžový a evokuje tak západ slunce nad mořským obzorem.
Dojem z dech beroucího designu jen umocňují výrazná sedmnáctipalcová kola. Tím ale přehled zajímavostí, která Italové malému kabrioletu nadělili, nekončí. Každého jistě zaujme interiér. Ten je kompletně vyveden v džínovině ve dvou odstínech, prošité kontrastní oranžovou nití.
Tento jedinečný kus kombinující skvostný japonský roadster a elegantní italský nese název Levanto. Právě z tohoto malého italského městečka se rozšířilo surfování do celé Itálie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.