Jedněmi milovaná, druhými nenáviděná. To je bilance nejslavnějšího hybridu na světě – Toyoty Prius. Že by se Prius těšil nějaké velké oblibě v Evropě či Americe se říci nedá, v mateřském Japonsku se ale jedná o vůbec nejprodávanější automobil. Oblíbenost Priusu dokládá i fakt, že se stává častým terčem tunerských společností.
Společnost Rowen International se věnuje úpravám automobilů všeho druhu od Lexusu RC F, BMW Z4, až několik starších Priusů. Byla tedy jen otázka času, kdy se do dílen Rowen dostane i nejnovější generace známého hybridu.
Na první pohled se jeví pohled na upravený Prius dosti bizarně. Přídi dominuje nový nárazník, s dvaadvaceti výraznými LED diodami, končící jen několik centimetrů nad zemí. Po bocích vozu nechybí nové snížené prahy.
Nezajímavější pohled na upravený Prius je bez diskuze zezadu. Masivní zadní spoiler v kombinaci s vloženým difuzorem a čtyřmi mohutnými koncovkami výfuků vám na moment zamotají hlavu a vy přemýšlíte, jestli se náhodou nedíváte na fotografie brutálního Civicu Type R.
O úpravách motoru se bohužel oficiální zdroje nezmiňují, jak ale známe japonské tunery, jistě se s výkone sériového motoru jen tak nespokojili.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?