Smarty Fortwo a Forfour dostaly kůru od Brabusu, 109 koní je ale pořád málo

ar6, 9. května 2016, 03:15 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Twinga RS se v současném vydání malého Renaultu pravděpodobně nedočkáme. Malou náplastí budiž chystané provedení GT s posíleným motorem a sportovnějším podvozkem. Ještě před ním však došlo na ostřejší verzi sesterských Smartů Fortwo a Forfour. Na svědomí je má Brabus a hlavní zbraní je výkon 109 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Smart Fortwo Brabus dostal 109 koní a pohon zadních kol.

Smart Fortwo Brabus dostal 109 koní a pohon zadních kol. | foto: Smart

Sdílejte článek

Motor vzadu, pohon zadních kol a malý poloměr otáčení. Papírově hodně dobrá výchozí pozice pro tvorbu sportovního hatchbacku. Jenomže Smarty Fortwo (i v provedení s otevřenou střechou) a Forfour na nějakou ostřejší jízdu moc stavěné nejsou. A obáváme se, že k tomu nepřispějí ani verze, upravené Brabusem. Ty se pyšní především přeplňovaným tříválcem o objemu 0.9 litru, naladěným na 109 koní při 5750 ot./min a 170 Nm při 2000 ot./min.

Vyššímu výkonu sekunduje upravená šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí Race Start, která automaticky nastaví optimální otáčky a záběr spojky při startu, takže vůz se „odpíchne“ téměř bez jakékoliv prodlevy. Proměnou prošlo i řízení s variabilním převodem, reagující na aktuální rychlost. Ta je maximálně 165 km/h u Fortwo a 180 km/h u Forfour. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere dvoumístnému modelu 9,5 sekundy, čtyřmístný hatchback je o sekundu pomalejší. Spotřeba je 4,5 l/100 km, respektive 4,6 l/100 km u kabrioletu a modelu Forfour.

Pod kabátkem, vylepšeným o decentní bodykit a litá kola o rozměru 16 palců vpředu a 17 vzadu u Fortwo, respektive 17 palců u Forfour, najdeme podvozek Brabus Performance s tužším naladěním tlumičů i pružin. Přenastaveno bylo i ESP. Kdyby byl standardní Babus málo, mají Němci v záloze ještě verze Brabus Xclusive s čalouněním perforovanou kůží Nappa, upraveným přístrojovým panelem v kombinaci látky a kůže, palubní deskou s hodinami a otáčkoměrem, jinými koberečky a extra výbavou, včetně paketu LED & Sensor. Cena verze Xclusive je o 3000 euro (cca 81 000 korun) vyšší než u standardního provedení.

To začíná na 19 710 eurech (cca 533 000 korun) za Fortwo, pokračuje přes 20 520 euro (cca 554 000 korun) za Forfour a končí na 22 970 eurech (cca 621 000 korun) za Fortwo Cabrio.

Vytisknout

Diskuze: Smarty Fortwo a Forfour dostaly kůru od Brabusu, 109 koní je ale pořád málo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux.

Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud