Tuningová firma Hennessey si vzala do parády to nejlepší od značky GMC a nadělila mu pořádnou porci výkonu a ostřejší vzhled. Přečtěte si, o co se jedná.
Terčem úprav se stalo obří SUV s názvem GMC Yukon Denali. To má v sériovém provedení atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, nabízí výkon 426 koní a točivým momente 624 Nm. S motorem je pak spojena osmistupňová automatická převodovka. Jak to ale dopadlo, když se pod kapotu podívali technici z Hennessey?
Po patřičných úpravách vůz dostal označení HPE650. To znamená, že jeho osmiválec dostal nový chladicí systém, kompletní výfukové potrubí, upravený software řídící jednotky a velký kompresor. Výsledkem je mohutný výkon 659 koní při 5500 ot./min a točivý moment narostl na 892 Nm při 4200 ot./min.
Výše uvedené hodnoty jsou pak zárukou, že GMC Yukon Denali HPE650 zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 sekundy a jednu čtvrtinu míle zvládne zajet za 12,9 sekundy. V tu chvíli už tohle monstrum letí rychlostí 171 km/h. Za příplatek je pak možné dokoupit výkonnější brzdový systém s kotouči Brembo a nová 22palcová kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?