Volkswagen Polo R WRC Street je sám o sobě dost divokým hatchbackem, ale co se stane v případě, když si na něj posvítí chlapci z firmy Wimmer Rennsporttechnik?
Odpověď je jednoduchá: nejrychlejší a nejvýkonnější Polo na veřejných komunikacích. Původní verze prišla v roce 2012 s přeplňovaným 2,0 litrovým čtyřválcovým motorem z Golfu GTI o výkonu 220 koní. Díky tomu umí zrychlit z nuly na stovku za 6,4 sekundy a jeho maximálka činí 243 km/h.
Tuner Wimmer však chtěl dokázat, že existuje ještě dálší prostor pro zlepšení. Následnými úpravami pak skoro zdvojnásobil výkon motoru, protože nyní jeho dvoulitrový čtyřválec dodává 420 koní. Toho se podařilo dosáhnout instalací většího turbodmychadla, vysokotlaké čerpadlo prošlo dodatečnými úpravami a přibyl i na zakázku vyrobený výfuk z nerezové oceli. V poslední fázi byla přehrána mapa řídící jednotky motoru a díky všem těmto optimalizacím narostl točivý moment na 480 Nm.
Celý paket úprav vyjde na 10200 eur a společně s tím se odblokování dočká i omezovač maximální rychlosti. Posléze už bude moct majitel s tímhle ďáblem uhánět až 280 kilometrů za hodinu. Pro sportovnější jízdu si pak tuner připravil 17palcová litá kola OZ a snížené tlumiče KW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?