Subaru WRX STI má již v základu velmi schopnou techniku a podvozek. I tak se na něm ale dá leccos vylepšit, a tak tady máme úpravu vozu od německé firmy H&R.
Ta se zaměřila hlavně na nastavitelné odpružení, takže není problém auto připravit na jízdu po hladkých okreskách, nebo na šotolině. Díky novému odpružení se snižila světlá výška o 35 mm vpředu, vzadu pak pokles oproti sérii činí 30 mm.
Kromě nového podvozku a polepů karoserie však změny ze strany H&R končí. Pod kapotou tak stále najdeme dvaapůllitrový boxer s výkonem 300 koní a 407 Nm točivého momentu. Ten slibuje zrychlení z nuly na stovku za 5,2 sekundy a maximálku 255 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?