Tuningový úpravce JE Design se rozhodl pro úpravu Audi Q7 druhé generace, přičemž si zvolil rovnou vrcholnou verzi SQ7.
Ze snímků je patrné, že auto dostalo upravenou přední masku, rozšířené blatníky, nástavce prahů, zadní spoiler a speciální litá kola. Za kompletní tuningový paket na snímku zaplatí zájemci 7557 eur, zatímco zakázková 22palcová kola s pneumatikami 295/30 R22 stojí 4390 eur.
Celá úprava se týká i motoru, přičemž JE Design se rozhodl pouze pro verzi 3.0 TDI a SQ7. V první základní konfiguraci nabídne naftový motor 272 koňských sil a 600 Nm točivého momentu. Údaje pak JE Design navýšilo o 54 koní a 85 Nm. Celkový součet tak činí 326 koní a 685 Nm. Vše přitom vyjde na 1.999 eur.
Druhou verzí je Audi SQ7 s nově vyvinutým motorem 4,0 TDI V8. Ten v základu nabídne 435 koní, ovšem u JE Design jsou schopni navýšení až na 522 koní. Točivý moment se přitom pohybuje okolo 900 Nm. Díky tomu zvládne SQ7 sprint z 0-100 km/h za méně 4,8 sekund a maximálka činí stále 250 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?