Německá tuningová společnost ABT připravila novou limitovanou edici současného sportovního vozu Audi RS6 Avant. Ta je věnována 120 letům existence úpravce.
Vše odstartovalo v roce 1896, kdy Johann Abt otevřel první kovářskou dílnu v německém Kemptenu. Nyní, o 120 let později, se z firmy ABT stal přední úpravce modelů Audi. Dotyčný model RS6 na fotkách dostal k dobru výkon 175 koní, které byly vyždímány z klasického 4,0litrového osmiválce TFSI.
Výsledkem jsou hodnoty 730 koní a točivý moment 920 Nm. O přenos síly na silnici se stará automatická převodovka s pádly pod volantem a také nezbytný pohon všech kol Quattro. Podle tunera je tohle kombi schopné maximálky 320 km/h, což je o patnáct kilometrů v hodině víc, než zvládá klasické provedení.
Aby však nezůstalo jen u výkonu. Firma ABT nainstalovala i četné množství dílů karoserie z uhlíkových vláken. Vysoce výkonný vůz nyní jezdí na větších 22" kolech z lehkých slitin s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 295/25 R22.
Upravená RS6 Avant dostala dvoubarevné kožené čalounění sedadel, dveřní výplně a volant potažené Alcantarou a přístrojová deska obsahuje štítek s označením vozu. Slušelo by se dodat, že výroba je omezena na pouhých 12 kusů, takže případní zájemci si budou muset pospíšit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?