Upravených aut se sběratelským statusem po světě zase tolik nejezdí. Není totiž nad to, mít ve sbírce originální Lamborghini Diablo nebo Porsche 911. Pak je tu ale i jistá úzká skupinka tuningem „nakažených“ aut, jejichž hodnota je mnohdy vyšší než u zrestaurovaného originálu. Mezi taková vozidla se řadí i Strosek Mega Speedster, jichž jezdí po světě jen 15.
Základem kreace Vittoria Stroseka, zakladatele stejnojmenného úpravce a bývalého designéra konceptů Hondy a Volkswagenu, je unikátní Porsche 911 (964) Speedster. Těch vzniklo mezi lety 1992 až 1994 jen 936, z toho hned 427 Speedsterů zamířilo do Spojených států.
Historie tohoto konkrétního vozu, jež bude součástí dražby aukční síně Bonhams, konané 28. ledna ve Scottsdale, se začala psát 4. června 1993. Z továrny Porsche totiž vyjela 911 Speedster v modrém laku Maritime s interiérem v kombinaci modré a šedé, mířící na Floridu. Ještě před přesunem do USA si ale vzal auto do parády Strosek.
Karosérie dostala rozšířující bodykit se zadní částí, vzhledově podobnou 911 Turbo, aerodynamická zrcátka, malá kruhová přední světla (původní elipsovitý tvar pohltily blatníky) a decentní nasávače vzduchu před zadními blatníky. Trojdílná 17palcová kola pocházejí z katalogu OZ Racing. Úpravám se nevyhnul ani interiér v kombinaci černé s modrou kůží Maritime a unikátní pákou ruční brzdy, hlavicí řadící páky, respektive tachometrem.
Pod kapotou zůstal trochu překvapivě absolutně sériový plochý šestiválec o výkonu 278 koní při 6100 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Úpravce si tak alespoň pohrál s podvozkem auta. A pokud máte rádi čísla a počty vyrobených kusů, pak by Vás mohlo zajímat, že toto je jeden ze dvou vyrobených Mega Speedsterů v modré Maritime, jeden ze tří Mega Speedsterů v USA a jeden z patnácti Mega Speedsterů vůbec.
Jak už bylo řečeno, auto bude součástí nadcházející aukce, jeho cena se odhaduje mezi 180 - 220 tisíci dolary (cca 4,5 - 5,5 milionu korun). Za volantem se vystřídali tři majitelé, kteří dohromady najeli méně než 9334 kilometrů. Bohužel v pořadí třetí vlastník vyměnil třetí brzdové světlo, originální audio nahradila aparatura Alpine a „diskrétně“ byla zabudována detekce radarů. Pořád jde nicméně o pozoruhodný kus automobilové historie.
Zdroj: Bonhams
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.