V současné době se prodává na trzích již osmá generace Mercedesu-Benz SL, jestli si nevzpomínáte, tak úplně ta první se představila v roce 1952 jako závodní speciál. Ovšem v tomto článku bude řeč zejména o čtvrté generaci SL, označované jako R129.
I když se Mercedes SL 500 (R129) vyráběl v devadesátých letech i na dnešní poměry vypadá velmi elegantně. Nadčasový dvoumístný roadster více sázel spíše na styl než výkon, což se však nezamlouvalo jednomu majiteli, který udělal revoluční změnu agregátu pod kapotou. Standardní verze SL 500 nabídla pětilitrový osmiválec v motorovém prostoru.
Jenomže zmíněné SL 500 dostalo nové srdce v podobě motoru 2JZ-GTE od Toyoty. Ano, ten 3,0litrový řadový šestiválec, který byl dáván do Supry. Pohonná jednotka, která je v SL naladěna na výkon 600 koní, spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Getrag. Krom toho disponuje upravené SL i tlumiči Bilstein a sportovními pružinami Lorinser. Změna proběhla také u střechy, původní látková byla nahrazena pevnou stahovací.
Nutno říci, že exteriér není žádná šílenost a vše bylo upraveno s maximálním vkusem i pomocí AMG paketu. Navíc nejde na první pohled poznat, že pod kapotou máte japonské srdce a můžete tak označovat SL za sleepera. Vrcholem vnějšího vzhledu jsou 19palcová litá kola s pneumatikami Yokohama AVS Model 5S, za kterými se ukrývají brzdy Brembo z Ferrari F50. V interiéru jde také o čistou jednoduchost, ale po úpravě má kožená sedadla z Ferrari F355 a mnoho prvků od divize TRD, aby tak kabina více „ladila“ s motorem pod kapotou.
Pokud Vás tento Mercedes-Benz SL opravdu zaujal, máte možnost si ho zakoupit, neboť je právě na prodej. Podle inzerátu má německý roadster najeto cca 79 000 kilometrů. Přední pneumatiky jsou v pořádku, ale zadní jsou prý opotřebované. Ptáte-li se na cenu, ta byla stanovena na cirka 22 000 euro (v přepočtu asi 595 tisíc korun). Doporučuji si prohlédnout rozsáhlou galerii, která je součástí inzerátu, v němž je také kompletní seznam úprav.
Zdroj: powervehicles.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?