Na našem webu je k nalezení již jedna modifikovaná Alfa Romeo 4C, za jejíž úpravou stojí Garage Italia Customs. Nyní však italský sporťák zavítal do německé společnosti Pogea Racing, která ji upravila k obrazu svému a výsledek nevypadá vůbec špatně.
Je jasné, že většina z nás má momentálně vztek na vedení Alfy Romeo, neboť došlo na nejhorší – odložení některých modelů i samotné Giulie. Ale stále je tu alespoň sportovní 4C i jako Spider, která má 1,75litrový přeplňovaný čtyřválec TBi o výkonu 240 koní a točivém momentu 350 Nm. Úpravci Pogea Racing to však nestačilo, upravil agregát a představil limitovanou 4C Centurion 1plus.
Se standardními parametry zrychlí 4C na stovku za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Po zásahu Pogey Racing se výkon zvětšil na 318 koní a točivý moment na 455 Nm. Vlivem úprav se samozřejmě zlepšilo i zrychlení na stovku o 0,3 sekundy a nejvyšší možná rychlost je nově 300 km/h. Změnou prošla i převodovka TCT, takže nyní umí přeřazovat až o 55% rychleji než dříve. Německý úpravce dodal Alfě Romeo 4C i snížené pružiny, díky kterým se zmenšila světlá výška o 50 mm.
Jenomže Pogea Racing se nezaměřil pouze na modifikaci motoru, ale také vnějšku. Konkrétně dodal 4C karbonový body kit, přesněji přední nárazník, difuzor a zadní spoiler. Umístěné křídlo na zádi je dokonce schopné generovat přítlak až 35 kg na zadní nápravu při 160 km/h. Za příplatek je možné si zakoupit i přední 18palcová a zadní 19palcová ultra-lehká kovaná kola XCUT. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin, vpředu o rozměru 225/40ZR18 a vzadu 265/30ZR19.
Společnost Pogea Racing podotkla na závěr, že upraví pouze deset 4C a stanovila částku na 79 950 euro (cca 2,16 milionu korun) včetně standardního vozu, laku a instalace.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?