O Mazdě MX-5 nejnovější generace byly sepsány již stohy textu. Každý, kdo se do ní posadil, opěvuje její ovladatelnost a hravost. Jenže co když někoho napadne, že by to chtělo více výkonu?
Naštěstí i na tuto otázku známe odpověď. Přináší nám ji tunerská společnost BBR. Ta si připravila trojici nových kitů s názvem BBR Super 160, BBR Super 175+ a BBR Super 190.
BBR Super 160 je připraven pro Miatu s motorem 1.5 SkyActive-G. Tento balíček přináší softwarové úpravy, díky kterým výkon MX-5 vyrostl o celých 15 kW.
Stejně tak přináší balíček BBR Super 175+ softwarovou úpravu pro dvoulitrový motor. Ten tak po úpravách dává o 12 kW více.
Pokud je vám ale i to málo, stačí sáhnout po balíku BBR Super 190. Ten nabízí nejen úpravu softwaru, ale i nový chladič a výfukový systém z nerezové oceli. Tyto úpravy motor posílily logicky na 190 koní. Znamená to tak nárůst o celých 30 koní.
První dva balíčky vyjdou na 495 liber, balíček 190 ale vyjde na celých 1 995 liber. A opravdu stojí 30 koní navíc za 75 000 Kč?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?