Chcete-li v dnešní době nejvýkonnější Škodovku, sáhnete po nedávno představené Octavii RS 230 či trojkovém Superbu s benzínovým dvoulitrem o výkonu 280 koní. Jenomže někdo chce být prostě originální, a proto se zaměří na šílené úpravy. Jako v tomto případě, kdy poválečná Octavia dostala osmiválec z BMW.
Říkáte si, že už je to za hranou? To si však nemyslel polský automechanik Grzegorzovo, který vlastní úplně první generaci Škody Octavia a také havarované BMW 540i (E39). Jednoho dne ho napadlo to samé, co majitele Trabantu a Audi TT – spojit oba vozy v jedno. Ze zmíněného BMW použil především motor, šestistupňovou automatickou převodovku, diferenciál a také zadní nápravu.
Jenomže nejprve musel na transplantaci výše zmíněných věcí připravit samotnou Octavii z roku 1962. Konkrétně ji musel vyztužit, zbavit koroze a vybavit bezpečnostní klecí. Vzhledem k instalaci zadní nápravy z BMW bylo nevyhnutelné i rozšíření karoserie, asi tak o 20 centimetrů. Automechanik použil z německého modelu i hnací hřídel, kterou však musel zkrátit. Pokud jde o chlazení, muselo být přesunuto dozadu, poněvadž vpředu už zkrátka nezůstalo místo.
Poté došlo na instalaci 4,4litrového osmiválce o přibližném výkonu 265 koní. Původně byla Octavia poháněná motorem o obsahu 1089 ccm a výkonu 42 koní, takže po realizaci se pochopitelně zvedla i hmotnost vozu - přesněji z původních 920 kg na cirka 1200 kg. Co se týče samotného exteriéru, je oděn do černobílého odstínu a stejnou barevnou kombinaci lze objevit i na sedadlech v kabině. Vrcholem vnějších úprav jsou pak 18palcová litá kola.
Sluší se však říci, že projekt Octavie s osmiválcem není ještě u konce, neboť polský automechanik přemýšlí ještě nad přeplňováním pomocí kompresoru, ale také dodáním samosvorného diferenciálu, jelikož téměř nezatížený zadek vozu nepřenáší výkon, tak jak by měl. Na závěr tak přejeme, aby majiteli dělala šílená bestie, původem z Čech, jen samou radost a dokončil finální úpravy dle plánů. A my jsme samozřejmě rádi, že se taková šílenost zrodila!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?