Svatokrádež? Historická Octavia dostala V8 z Mnichova

AutoRoad.cz, 14. června 2017, 10:28 Google+

Chcete-li v dnešní době nejvýkonnější Škodovku, sáhnete po nedávno představené Octavii RS 230 či trojkovém Superbu s benzínovým dvoulitrem o výkonu 280 koní. Jenomže někdo chce být prostě originální, a proto se zaměří na šílené úpravy. Jako v tomto případě, kdy poválečná Octavia dostala osmiválec z BMW.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia z roku 1962 dostala osmiválec z BMW 540i

Škoda Octavia z roku 1962 dostala osmiválec z BMW 540i | foto: autoevolution.com

Sdílejte článek

Říkáte si, že už je to za hranou? To si však nemyslel polský automechanik Grzegorzovo, který vlastní úplně první generaci Škody Octavia a také havarované BMW 540i (E39). Jednoho dne ho napadlo to samé, co majitele Trabantu a Audi TT – spojit oba vozy v jedno. Ze zmíněného BMW použil především motor, šestistupňovou automatickou převodovku, diferenciál a také zadní nápravu

Jenomže nejprve musel na transplantaci výše zmíněných věcí připravit samotnou Octavii z roku 1962. Konkrétně ji musel vyztužit, zbavit koroze a vybavit bezpečnostní klecí. Vzhledem k instalaci zadní nápravy z BMW bylo nevyhnutelné i rozšíření karoserie, asi tak o 20 centimetrů. Automechanik použil z německého modelu i hnací hřídel, kterou však musel zkrátit. Pokud jde o chlazení, muselo být přesunuto dozadu, poněvadž vpředu už zkrátka nezůstalo místo.

Poté došlo na instalaci 4,4litrového osmiválce o přibližném výkonu 265 koní. Původně byla Octavia poháněná motorem o obsahu 1089 ccm a výkonu 42 koní, takže po realizaci se pochopitelně zvedla i hmotnost vozu - přesněji z původních 920 kg na cirka 1200 kg. Co se týče samotného exteriéru, je oděn do černobílého odstínu a stejnou barevnou kombinaci lze objevit i na sedadlech v kabině. Vrcholem vnějších úprav jsou pak 18palcová litá kola.

Sluší se však říci, že projekt Octavie s osmiválcem není ještě u konce, neboť polský automechanik přemýšlí ještě nad přeplňováním pomocí kompresoru, ale také dodáním samosvorného diferenciálu, jelikož téměř nezatížený zadek vozu nepřenáší výkon, tak jak by měl. Na závěr tak přejeme, aby majiteli dělala šílená bestie, původem z Čech, jen samou radost a dokončil finální úpravy dle plánů. A my jsme samozřejmě rádi, že se taková šílenost zrodila! 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Svatokrádež? Historická Octavia dostala V8 z Mnichova

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ŠKODA OneApp

Nová aplikace ŠKODA OneApp: Jedinečné propojení & bohatá nabídka funkcí

Rychle a Zběsile: Fate of the Furious

Přijde Rychle a Zběsile o další hvězdu? Michelle Rodriguez hrozí odchodem

Festival rychlosti v Goodwoodu

ŽIVĚ: Festival rychlosti v Goodwoodu

Jaguar XE SV Project 8: Od sedanu k supersportu

Video: Takto vznikal Jaguár, který zatopí BMW M3 i Mercedesu AMG

Seat Leon Cupra

Seat pracuje na sportovních elektromobilech. Ponesou označení Cupra

Studie Tesla Roadster Y

Tesla Roadster Y - Elektrická hračka pro velký kluky

Hoba I

Velorex jako král laminátu? Hadráky Hoba vznikaly v garáži šikovného kutila

reklama
reklama

Doporučujeme

Maserati GranCabrio

Sportovní kabriolety vypadají skvěle, mají však problém s nadváhou. Tyto patří…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  2. Škodovka má nový problém. Zákazníci nestojí o nejlevnější vozy

  3. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

  4. Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

  5. Srovnání motorových olejů: Ty laciné vám mohou zničit motor

  6. Elektromobily vytahují další eso z rukávu. Nabíjet se budou zadarmo

reklama