Poslední dobou to vypadá tak, že současné Audi RS3 Sportback si vybírá k úpravě stále více a více tuningových firem. Naposled si ho vzal do parády známý úpravce ABT Sportsline anebo DTE Systems. Nyní si ho však vybrala společnost MTM, která se na vozy Audi víceméně zaměřuje.
Audi RS3 Sportback v sériovém provedení má pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 367 koní a točivém momentu 465 Nm. S tím samozřejmě úpravce MTM nebyl spokojen, a proto parametry navýšil na 435 koní a 605 Nm, což už je slušná porce síly. Po této úpravě se dalo čekat lepší zrychlení na stovku, přesněji modifikované Audi RS3 Sportback je „na stovce“ za 3,9 sekundy a je tak o 0,4 sekundy rychlejší než standardní model. MTM také prozradilo, že jejich RS3 dosáhne rychlosti 200 km/h za 14,1 sekund. Co se týče maximální rychlosti, ta se zvedla z 280 na 300 km/h.
MTM se nezaměřilo pouze na modifikaci motoru, ale také na změnu techniky a vzhledu. Upravené Audi RS3 má 19palcová kola Nardo s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (sada za 2900 euro = cca 78 tisíc korun), nerezový výfukový systém (4250 euro = cca 115 tisíc Kč), přepracované brzdy (3490 euro = cca 94 tisíc korun) a také výkonné zavěšení za 2390 euro (v přepočtu cca 65 tisíc korun). Krom toho nabídne i přední splitter za příplatek, zadní difuzor či karbonové kryty vnějších zrcátek. Brzy k mání údajně bude i kryt motoru z uhlíkových vláken.
V interiéru je novinkou pouze kůží potažený volant s karbonovými dekory (1850 euro = cca 50 000 Kč), za příplatek karbonová sedadla a malý doplněk – loga MTM na dveřích za 80 euro (cca 2200 Kč). Celková cena se vyšplhá na 75 044 euro (v přepočtu asi 2 029 000 korun) a je v ní zakomponované auto, tuning a také daně.
Pokud Vám však výkon přijde stále slabý, tak chvíli vyčkejte, neboť MTM prý momentálně pracuje na silnějším kitu, díky kterému nabídne pětiválec RS3 Sportback výkon až 500 koní. A to už se pohybujeme v teritoriu supersportů…
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.