TechArt představuje svůj nejnovější počin, který se týká aktuální generace německého SUV Porsche Cayenne.
Německý tuner má dlouhou historii modernizačních souprav pro model Cayenne a jeho nejnovější balíček se zaměřuje na to, aby vysoce výkonné SUV vypadalo ještě víc agresivně. Části bodykitu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a karoserie dostala nový přední nárazník, masku chladiče nebo zadní difuzor a střešní spoiler.
Z uhlíkových vláken je dále kapota se dvěma otvory pro přívod vzduchu. Svalnatý vzhled je dále umocněn širšími bočními prahy a vytaženými podběhy. TechArt nainstaloval i obří 22palcová litá kola s červeným lemem.
Cayenne Turbo se v této úpravě chlubí o dost zesíleným twin-turbo 8válcem o objemu 4,8 litru. Ten nabízí výkon 700 koní a 920 Nm točivého momentu. Standardní konfigurace přitom nabízí 520 koní a 750 Nm točivého momentu. Impozantní jsou i další údaje, jako je zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,1 sekundy a maximálka 295 km/h. Pro srovnání, klasický Cayenne Turbo zvládne sprint z nuly na stovku za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 279 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?