Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

ar6, 5. listopadu 2015, 05:30 Google+

Už od šedesátých let platí, že správný muscle car by měl mít pohon zadních kol a silný osmiválec pod kapotou. Co když ale zadokolku nahradí čtyřkolka?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD.

Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD. | foto: Mopar

Sdílejte článek

Přesně takové cvičení si v podobě Challengeru GT AWD připravil Mopar, dvorní úpravce aut koncernu FCA. Jak už napovídá mimo jiné i jméno vozu, v útrobách najdeme pohon všech kol, odvozený od systému, který se používá u policejních Chargerů. Ze stejného modelu pochází dále také zesílený podvozek, brzdy nebo ochrana motoru.

img-responsive

Logo na kapotě prozrazuje, že máme tu čest se čtyřkolkou, Dodge Challenger GT AWD. | foto: Mopar

A právě o motoru je toto auto, i když se to tak nemusí zdát, především. 5.7litrový osmiválec HEMI dostal balíček Scat Pack 3, přinášející navíc 76 koní a 59 Nm točivého momentu, takže ve výsledku disponuje 522 koníky a 618 Nm. Tuto sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat původem z Chrysleru 300.

Vedle pohonného ústrojí prošel proměnou také vzhled karosérie. Ta je nyní lakována do šedé Destroyer a matné černé, které doplňují oranžové linky vpředu i vzadu. Bodykit karosérie je zaměřený na její rozšíření, z čehož profitují především podběhy, vyplněné 20palcovými koly. Přední nárazník dále zdobí splitter, vzadu nalezneme nový spoiler a čtyři koncovky výfuku, spojené s celkovou úpravou výfukových svodů. Uvnitř čekají sedadla čalouněná kůží a semišem, oranžové prošívání, zploštělý volant a nové prahové lišty.

S výrobou Challengeru AWD se údajně nepočítá, na druhou stranu muscle car pro všechna roční období by mohl leckoho zaujmout…

Vytisknout

Diskuze: Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun.

Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud