Škoda Economy Run 2015 - model Citigo zvítězil v soutěži o nejnižší spotřebu

ar5, 20. září 2015, 08:54 Google+

Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže Škoda Economy Run.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Economy Run 2015

Škoda Economy Run 2015 | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Ve voze Škoda Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí.

Soutěže se účastnily výhradně vozy značky Škoda s benzinovými nebo naftovými motory. „Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.

img-responsive

Škoda Economy Run 2015 | foto: Škoda Auto

„Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě Škoda Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek. Domácí automobilka je partnerem závodu Škoda Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum značky Škoda zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce. Závod Škoda Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva.

Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Economy Run 2015 - model Citigo zvítězil v soutěži o nejnižší spotřebu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lexus LFA by mohl dostat nástupce. Pracují na něm hned dvě značky - anotační foto

Lexus LFA by mohl dostat nástupce. Pracují na něm hned dvě značky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud