TEST: Opel Zafira 2.0 CDTI EcoFlex: Prostor, komfort a bezpečí

AutoRoad.cz, 30. dubna 2017, 08:38 Google+

Opel urazil za posledních několik let pořádný kus cesty, čehož je nová Zafira jasným důkazem. Před námi je totiž velký rodinný vůz, který vypadá opravdu dobře. A to v případě automobilů kategorie MPV nebývá pravidlem. Novou Zafiru jsme měli k dispozici na nadstandardně dlouhou dobu, ujeli s ní slušnou porci kilometrů a svezli v ní nemalý počet cestujících. A jaký že na nás udělala dojem?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.04. 10:18) Napište svůj názor
Opel Zafira

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Tvrzení o tom, že je nová Zafira opravdu elegantní vůz, můžeme říct s naprosto klidným svědomím. Líbila se totiž i těm lidem, které segment vozů MPV nijak neoslovuje, a kteří označují sedmimístné rodinné vozy za „krabice“ a „vesmírné lodě“. Jenže tohle auto je jiné. Snoubí v sobě určitou eleganci, prostor, komfort i bezpečí. Ten pocit variability a praktičnosti je k nezaplacení. Můžete pohodlně cestovat, stěhovat se, jezdit na jednání či do divadla a pořád máte k dispozici asistenty, které se starají o vaše pohodlné a bezpečné cestování a které vám mohou třeba i zachránit život.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Exteriér

Přední část vozu je výrazná především díky masce chladiče, kterou zdobí dvě chromované lišty. Tyto takzvané křidélka spojují znak automobilky a volně navazují na designově i funkčně velmi povedené LED světlomety. Již tak velké přední sklo, poskytující dostatečný výhled z vozu, může být doplněno o panoramatickou střechu a celý vzhled vozu lze změnit pomocí OPC Line Sport packetu. Bočním tvarům dominuje zejména spodní linie zvedající se směrem k zadním kolům a chromová lišta, spojující všechny boční okna, která se na svém konci ostře zvedá. Dobře vypadá zejména v kombinaci s tmavými sloupky a tónovanými skly tak, jako v případě námi testovaného modelu. Ten byl zajímavý i zadní částí vozu, která v nárazníku ukrývala výsuvný držák na dvě kola.

Interiér

Za několikrát oslavovaným exteriérem nezaostává ani interiér, spíše naopak. Po otevření kterýchkoliv dveří se vám představí prostorný a kvalitně působící interiér. Posadit se můžete do ergonomických sedadel s nastavitelným prodloužením sedáku a elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Sedadla byla dokonce certifikována německou asociací AGR, jejímž cílem jsou zdravá záda. U takových automobilů, jakými je i Zafira, nemusíme zmiňovat místo nad hlavou cestujících ani prostor pro nohy, je ho všude opravdu dostatek. Zajímavé jsou i možnosti uspořádání sedadel. Všechna tři sedadla v druhé řadě jsou sklopná i pojízdná. A pokud bychom ve druhé řadě převáželi jen dva cestující, můžeme jim prostřední sedadlo sklopit a vytvořit z něj velmi pohodlnou opěrku. Posuv sedadel ve druhé řadě směrem dopředu umožňuje taktéž lepší nastupování do třetí řady sedadel.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Volant potažený kůží je nejen příjemný a multifunkční, ale i vyhřívaný, a samozřejmě umožňuje ovládání všech potřebných funkcí, jako je detailní nastavení adaptivního tempomatu, handsfree a rádia. Automobil nabízí i dostatek odkládacích schránek a držáků na nápoje, což je na dlouhé trasy neméně důležité. Jediné, čeho jsme se obávali, byl výhled z vozu. Automobily s takto rozměrným, dopředu protaženým čelním sklem a dvojicí předních sloupků, mívají s tímto problémy. Nicméně za celou dobu provozu se nestalo, že bych jako řidič něco nebo někoho přehlédl, a tak i přes původní obavy hodnotím výhled z vozu jako velmi dobrý.

Druhá vlna euforie nastává v noci. Interiér je velmi příjemně osvícený a ambientní osvětlení ve dveřích je opravdu efektní. Adaptivní světlomety nové Zafiry jsou pak kapitolou samy pro sebe. LED světlomety s označením AFL se automaticky nastavují podle rychlosti vozu a úhlu natáčení volantu, takže kužel světla je přesně takový, jaký je v daný moment nejvhodnější.

Výbava

Základní výbava je u Zafiry rozdělena do dvou výbavových řad, „edition“ a „innovation“. Musíme pochválit již základní výbavovou řadu, která nabízí 17“ designová kola, tempomat s omezovačem rychlosti a hlavně infotainment IntelliLink se 7“ dotykovým displejem, který umožňuje kromě standardního přehrávání i bezdrátovou komunikaci s mobilním telefon a hlavně, Wi-Fi Hotspot až pro 7 zařízení! Zafira Innovation navíc poskytuje přední i zadní LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu, chromové lišty a ambientní osvětlení. V případě námi testovaného vozu byl rozdíl mezi oběma variantami přibližně 68.000,- korun. K dispozici je samozřejmě celá řada příplatkových packetů.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Bezpečnost

Bezpečnost je něco, co si u nové Zafiry rozhodně zaslouží vyzdvihnout. Vždyť které jiné auto by mělo doslova překypovat bezpečnostními asistenty, než rodinný vůz pro 7 cestujících. V našem případě jsme měli k dispozici varování před vyjetím z jízdního pruhu, varování před čelní kolizí, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat a zadní parkovací kameru. Samozřejmě, známe běžné povídačky o tom, že se šikovný řidič bez všech těchto asistentů obejde. Ovšem, pokud by jen jedinkrát měl kterýkoliv z nich posádce zachránit život…

Tak například hlídání mrtvého úhlu. Dobře viditelná kontrolka se při projíždění Prahou téměř nezastavila, a i když mají zpětná zrcátka dobrý rozsah, mrtvý úhel prostě existuje. Tenhle pomocník byl v Praze k nezaplacení. Stejně tak jsme při projíždění křižovatkou měli možnost otestovat varování před čelní kolizí. Z pravé strany se před nás vyřítil automobil, který si myslel, že průjezd ještě „stihne“. Zafira začala kromě upozornění na srážku i sama brzdit a musím říci, že se vše odehrálo tak rychle, jak obyčejný člověk rozhodně není schopen zareagovat. Ještě jednou, velká chvála v oblasti bezpečnosti!

K dispozici je také SOS tlačítko v rámci výbavy Opel OnStar, která zajišťuje osobní asistenci pro konektivitu a servis. Kromě automatického spojení v případě nehody služba OnStar umožňuje diagnostiku vozu, stahování destinací do GPS navigace a asistenci při ukradení vozidla. Na OnStar službu jsme se dokonce rozhodli v rámci testování obrátit i s dotazem na otevírací dobu jakéhokoliv obchodu v okolí v pozdních večerních hodinách. Obratem jsme dostali tip na malou zapadlou samoobsluhu, což byla opravdu jediná možnost k nákupu široko daleko. Báječné!

Motorizace

Zafira nabízí celkem 4 základní pohonné jednotky – benzínové turbomotory o obsahu 1.4 a 1.6 a naftové turbomotory o obsahu 1.6 a 2.0. Ty jsou dále doplněny o možnosti automatické převodovky, Start/Stop systému a v případě benzinových motorizací i o alternativní pohony na LPG a CNG. Pro představu nejlevnější motorizací (výbava Edition) je benzínová 1.4 turbo (88kW/120k) s 6ti stupňovou manuální převodovkou (560.000 korun) a silnější varianta 1.4 turbo (103kW/140k) s 6ti stupňovým manuálem za 573.000 korun. Naopak nejdražší variantou je naftový dvoulitr o výkonu 125kW/170k se Start/Stop systémem. To byl případ i námi testovaného vozu, a cena takové varianty činní 660.000 korun. Vrcholem ceníku je totožná motorizace s automatickou převodovkou, která je dostupná za 697.000 korun.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Zkušenosti a dojmy

Jak už vyplývá z nálady, kterou je tento článek napsán, zkušenosti a dojmy na nás testovaný vůz zanechal velmi, velmi pozitivní. Své role na tom jistě má nejsilnější motorizace a nadstandardní výbava, kterou testovaný vůz obsahoval. I u takto rozměrného vozu při plném naložení motor poskytoval dostatek výkonu a ochotně zrychloval do vysokých cestovních rychlostí, nad rámec těch povolených. Cestování bylo příjemné a pohodlné. Jediné výtky bychom snad mohli mít k navigaci, která nás několikrát při průjezdu Prahou zatáhla do nějaké kolony, a seznam poskytující informace o dopravní situaci byl vždy prázdný. Nicméně všichni dobře víme, že učit tyto zařízení umělé inteligenci není vůbec jednoduché a optimalizace těchto systémů je běh na dlouhou trať. V noci jsme také při zhoršeném počasí (sníh, déšť) zaznamenali celkem časté problikávání kontrolek mrtvého úhlu, které se odehrávalo na opuštěných okresních silnicích a bylo chybné. I v tomto případě musím odpovědět stejně. Tyto asistenty a pomocníci nebudou nikdy stoprocentní, a přes den v husté dopravě vykonají tolik práce, že se jim dá jejich občasná chybovost ve špatných podmínkách prominout. Výše zmíněné výtky považujeme za maličkosti ve srovnání s tím, co Zafira nabízí - prostor, komfort a bezpečí.

HODNOCENÍ: 92% 

Pohonná jednotka

Objem:

1956 cm3

Palivo:

nafta

Převodovka:

manuální 6st.

Nejvyšší výkon:

170 koní při 3750 ot./min

Největší točivý moment:

400 Nm při 1750-2500 ot./min

Maximální nejvyšší rychlost:

205 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h:

10,1 s

Spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná)

6,4 / 4,5 / 5,2

Rozměry

Délka x šířka x výška:

4666 x 1884 x 1660 mm

Rozvor:

2760 mm

Objem zavazadelníku:

710 / 1860 litrů

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Opel Zafira 2.0 CDTI EcoFlex: Prostor, komfort a bezpečí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.04.2017 10:18 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Ateca

Seat představil první čistokrevnou Cupru a její bratříčky. Ostrá Ateca nabídne 300 koní

Lamborghini Aventador v úpravě Novitec & Dreams Factory Automotive

Animované auto v provozu? Hologramová folie vytvořila fantastickou iluzi

Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě

Nové Aygo se představí v Ženevě. Slibuje nižší spotřebu a více zážitků za volantem

První oficiální snímky nového Porsche 911 generace 992

Porsche poodhalilo novou generaci 911. Dočkáme se i hybridu a autonomního řízení?

Koncept Scirocco 2018 (Autor: Luis Carlos Moreno G.)

Volkswagen Scirocco 2018? S novým stylem mohl vypadat impozantně

Pohonný systém Toyoty Prius z roku 1997

Jak správně jezdit s hybridy? Chcete-li excelentní spotřebu, tohle pomůže

reklama
reklama

Doporučujeme

Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT

Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  5. Co má česká Tatra společného s legendárním DeLorean? Mechanik našel nečekanou spojitost

  6. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama

Zprávy odjinud