TEST: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Passat na francouzský způsob

AutoRoad.cz, 26. března 2017, 10:50 Google+

Toužíte po kombíku střední třídy, ale koncernová auta nejsou pro vás tím pravým ořechovým? Pak by vás mohl zajímat test modelu Talisman Grandtour, který vyrábí francouzský Renault. Nástupce Laguny a konkurent pro Passat nebo Peugeot 508 k nám dorazil s naftovou šestnáctkou o výkonu 160 koní, bohatou výbavou a nás zajímalo, zda si dokáže tenhle krasavec obhájit svou cenovku a jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC (2017)

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC (2017) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Po stránce designu se nedá Talismanu Grandtour v nejvyšší výbavě Initiale Paris nic vytknout. I dobře vybavený Passat se vedle něj bude muset bát, aby vůbec zaujal okolí, o čemž se můžete přesvědčit ve fotogalerii. Náš kousek navíc přijel v černém odstínu laku Améthyste.  K tomu se přidávají Full LED přední světlomety, zadní LED lampy nejsou v ničem pozadu a 19“ palcová kola k autu doslova sednou.

img-responsive

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC (2017) | foto: Roman Havlín

Přidejte si k tomu neskutečně tmavá boční zadní okna, protažené zadní svítilny až k logu výrobce, decentní zadní spoiler a výsledkem je něco, na co se minimálně každý rád podívá. A jelikož zvenčí je Talisman Grandtour povedený, mnoho lidí se bude zajímat, zda to platí také o kabině.

Interiér

V té však nastává jistý rozpor. Kdo si pamatuje luxusem nabitý Renault Safrane Baccara, bude si zde po stránce luxusního zpracování a hromady kůže připadat, jako když sedí v jeho současném nástupci. Jenže na druhou stranu jsou zde prvky, které najdeme třeba v Dacii Sandero a to se sem vážně nehodí. Typickým příkladem jsou některá tlačítka na palubní desce anebo imitace dřeva, která je však z vrzavého plastu.

img-responsive

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC (2017) | foto: Roman Havlín

To samé by se dalo říci o ovladačích pro regulaci ventilace a k dotykovém displeji systému R-Link 2 se nebudeme díky jeho náchylnosti k otiskům prstů vyjadřovat. Naopak potěší nastavení několika jízdních režimů, s nimiž se mění tuhost adaptivních tlumičů, osvětlení kabiny, odezva na plyn, tuhost posilovače a v konečné fázi i zvuk motoru.

V Talismanu Grandtour se navíc budete cítit jako doma. Pohodlná rozměrná kožená sedadla s možností odvětrávání, vyhřívání a masáží jsou naprostou dokonalostí a konkurenti na tom nejsou o moc lépe. Co se týče prostoru, toho jde na obou řadách dostatek, takže každý do výšky 188 cm zde nebude postrádat cenné centimetry. A jelikož se jedná o verzi kombi, určitě nesmíme vynechat zavazadlový prostor s objemem 492 litrů v základu.

Podle Renaultu se jedná o hodnotu nad vyjímatelným dnem, jenže prostor pod podlážkou je s příplatkovou dojezdovou rezervou leda tak na okrasu. Výrazně však doporučujeme dojezdovou rezervu pořídit, je to jistější volba pro případ, že píchnete onu krásnou litou 19tku. Oproti sedanu je zde navíc pravidelný tvar a velký vstupní otvor. Bohužel navzdory verzi kombi dostanete o 23 litrů menší objem, než tomu je právě u výchozího sedanu. V tomhle Talisman těžce zaostává a kdyby tohle měl například Passat nebo Mondeo, asi by z toho nikdo radost neměl.

Motorizace

Pod kapotou pracovala nejsilnější naftová šestnáctistovka se dvěma turby a výkonem 118 kW. K tomu se ale přidává výhradně šestistupňová dvouspojková převodovka EDC, což může pro někoho znamenat, že to není ta správná volba. Manuál je zkrátka pro někoho lákavější, ovšem ten k této motorizaci prostě nedostanete.

Možná si někdo říká, jestli není jednašestka s automatem a výkonem „jen“ 160 koní na tak velký kombík málo. No popravdě, záleží na situaci. Když vynecháme fakt, že konkurenti stále nabízejí naftové anebo benzinové dvoulitry, objem Talismanu je proti tomu jako ze špatné komedie. Jenže ono to není tak špatné, jak by se mohlo zdát. Ano, je faktem, že s tímhle motorem zapomeňte na dálniční honičky, Superb Combi by vás s naftovým dvoulitrem o výkonu 150 koní poměrně slušně tlačil a pokud byste nesjeli na okresky, ujetí by bylo poměrně těžkým úkolem.

Nejlépe se tento motor cítí při plavných jízdách po dálnici nebo okreskách, kdy vyloženě nepospícháte, ale ani nejedete jako šnek. Pro dynamické přesuny jsou v nabídce silnější benzinové jednotky, které si ve výsledku nevezmou zase o tolik litrů paliva navíc v průměru. Pokud už ale přijde potřeba divočejší jízdy, stačí podřazení o dva rychlostní stupně a z Talismana Grandtour 1.6 dCI 160 se stane lehce dynamičtější kombi, které ale v režimu Sport vydává zvuk, jako by byl pod kapotou šestiválec. Samozřejmě, že je to ale zásluha výhradně reproduktorů.

Trošku s podivem se ale díváme na adaptivní tempomat. Ten totiž plní svou funkci výhradně jen do rychlosti 140 km/h. Navíc, jestliže ho chcete obejít a vypnout odstup před vámi, prostě to nepůjde. Takže defacto vám je dopředu zapovězena dálniční jízda na tempomat o rychlosti více jak 140, protože auto vám to zkrátka nedovolí. Možná je to v rámci bezpečnosti, jenže pořád existují německé dálnice, kde tu a tam není rychlostní omezení.

img-responsive

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 EDC (2017) | foto: Roman Havlín

A jak si vedl vůz v oblasti spotřeby? Hodnoty kolem pěti litrů určitě nečekejte, vzhledem k velikosti vozu, jeho váze a automatické převodovce jsme se i přes snahu o ekonomickou jízdu dostali na 6,8 litru na 100 km. Při dynamičtějším přesunu v polovičním obsazení pak spotřeba rostla k 7,3 litrům. Je ale potřeba pamatovat na to, že díky adaptivnímu podvozku s natáčecí zadní nápravou 4Control dostanete objem nádrže jen 47 litrů.

Výbava Initiale Paris se vyznačuje tím, že v základu je přítomen adaptivní podvozek s několika režimy nastavení. Nám ale přišlo, že i na komfortní mód prostě auto moc bouchá a nerovnosti nevyhlazuje tak, jak bysme si přáli. Tohle umí koncernové tlumiče DCC o dost lépe. Ve spojení s 19“ koly pak občas nastala situace, kdy si tlumiče nepěkně bouchly na hlubší prohlubni od kanálu anebo ostřejší nerovnosti.

Mnohem zajímavější je ale systém 4Control. Ten v nižších rychlostech a natáčí kola zadní náprava proti směru jízdy, kdežto ve vyšší rychlosti (cca od 65 km/h) se zadní kola natáčí ve směru těch předních. Výsledek je pak takový, že když se vrátíme k onu dálničnímu souboji se Superbem Combi 2.0 TDI 150 koní, na okreskách vám jeho řidič nebude stačit. Talisman je s tímhle systémem tak hbitý, že mnohdy jsme naše oblíbené zatáčky projížděli v až neslušném tempu.

Závěr

Co tedy říci na závěr francouzského Passatu? Kdyby se v nabídce objevila dvoulitrová pohonná jednotka, adaptivní tlumiče byly naladěny o něco lépe a v kabině by nebyla některá tlačítka z Dacie Sandero, dostal by od nás Talisman Grandtour vysoké procentuální hodnocení. S  verzí Initiale Paris sice získáte neskutečně dobře vypadající a vlastně i jezdící auto, jenže vše má svá negativa. Vrzající zadní stěrač bysme ještě tak nějak zkousli, ale fakt, že auto s cenovkou přes jeden milion korun má menší kufr než sedan, to už moc nechápeme. Je ale čistě na vás, co si zvolíte, trh je se středně velkými kombi doslova přecpán a každý má jiné priority.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena vozu: 1 014 900 Kč

Cena vozu s příplatky:  1 076 900 Kč

KLADY

- vynikající design

- skvělá ovladatelnost

- pohodlí v kabině

- bohatá výbava

- utlumení motoru 

ZÁPORY

- některé levnější detaily v kabině

- vrcholem je jen motor 1.6 dCi

- tvrdší podvozek

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1598 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: automatická EDC 6st.
Nejvyšší výkon: 118 kW při 4000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1750 ot./min
Nejvyšší maximální rychlost: 213 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4865
Rozvor: 2809 mm
Objem kufru: 492 / 1681 litrů
Objem palivové nádrže: 47 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Passat na francouzský způsob

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Audi

Driftování stiskem jediného tlačítka? Je to blbost, říká Audi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud