TEST: Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017): Bublina do města

ar5, 16. února 2017, 07:30 Google+

O nové generaci populárního modelu C3 jsme se podrobněji rozhovořili zkraje letošního roku. Tehdy jsme měli naftovou verzi o výkonu sto koní a nyní jsme se rozhodli prozkoumat fakt, jak jede jeho benzinové dvojče. To nabízelo výkon 82 koní, které poskytoval atmosférický tříválec s objemem 1.2 litru s označením PureTech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017)

Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Ačkoliv se každý může na novou C3 dívat jinak, náš názor je takový, že jí to poměrně dost sluší. Někomu sice nemusí být po chuti samé obliny, ale na druhou stranu je tenhle prcek dost nevšedním autem. Je zde vidět velká inspirace větším modelem C4 Cactus, navíc si můžete celkem osobitě svůj nový Citroen vyzdobit různými barevnými kombinacemi laku a plastových kapslí Airbump.

img-responsive

Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017) | foto: Roman Havlín

Tak například jen střecha může tři barvy, které doplní jeden z devíti laků karoserie. K tomu si připočtěte tři odstíny ochranných plastů ve dveřích a máte zde širokou škálu možností. Možná se sluší dodat, že v nejnižší výbavě si kapsle Airbump nepořídíte. Bez příplatku jsou součástí auta vlastně až v nejvyšší výbavě Shine.

Interiér

Když si srovnáme dojmy z provedení a prostornosti předešlé a stávající generace C3, je jasné, že novinka je na tom podstatně lépe. V kabině je místa opravdu hodně. Nebylo žádným problémem usadit na přední "gaučové" sedačky dva 100 kg muže s výškou okolo 182 cm, přičemž ani jeden z nich si nepřipadal nějak příliš stísněný. Za tohle posíláme do Francie pochvalu!

Trošku nás ale štve displej multimediálního systému. Ten je sice rozměrný a celkem přesně reaguje na dotek prstu, jenže jeho umístění není na náš vkus příliš dobré. Je prostě moc nízko, což odvádí pozornost od řízení. A to nemluvíme o tom, že díky digitalizaci vlastně nová generace C3 přišla o takřka všechna tlačítka. Díky tomu počítejte s tím, že až se rozhodnete změnit teplotu v interiéru, nebude to žádná hračka. Škoda, že otočné ovladače klimatizace prostě koncern PSA ze svých modelů pomalu ale jistě vyřadil.

img-responsive

Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017) | foto: Roman Havlín

I když tohle auto měří na délku necelé čtyři metry, dovnitř se vejdou bez větších problémů čtyři průměrně vzrostlí cestující. Potěší i kufr, jenž disponuje základním objemem 300 litrů, přičemž po sklopení opěradel zadních sedadel se prostor zvětší na 922 litrů. Další pozitivem je poměrně dost odkládacích prostorů v kabině. Snad jen obří schránka před spolujezdcem skýtá drobné překvapení. Je sice nadmíru velká, ale pokud v ní něco chcete najít při jízdě v noci, moc toho neuvidíte díky absenci osvětlení.

A negativa? Již jednou zmíněné tvrdé plasty ve dveřích, absence možnosti přikoupit xenonové světlomety anebo fakt, že sedadla postrádají nějaké větší a pevnější boční vedení. A příznivci koncernu by mohli namítnout, že v kufru chybí háčky na uchycení tašek s nákupem.

Motorizace

Nový Citroen C3 je v nabídce s pěticí motorů. Tři z nich jsou benzínové a zbytek tvoří nafťáky. My jsme pro tentokrát sáhli po verzi s benzinovou jednadvojkou o výkonu 82 koní. Prozatímní vrchol, jímž je nejsilnější PureTech s výkonem 110 koní, se začne prodávat až letos v květnu. U něj navíc čekejte výhradně automatickou převodovku.

To naše verze 1.2 PureTech 82 ukazuje, že atmosférický tříválec s výkonem 82 koní a točivým momentem 118 Nm není pro tohle auto žádnou ostudou. Je sice faktem, že na sto koní z naftové jednašestky BlueHDI tahle verze nemá, ale nenároční uživatelé by tuto kombinaci mohli ocenit.  Citroen zde nehraje na dynamiku a ostrost, takže sprint z 0 na 100 km/h vám potrvá 14,9 sekundy a největší maximální rychlost činí „pouze“ 168 km/h.

img-responsive

Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017) | foto: Roman Havlín

S tímhle motorem se vlastně budete cítit tak jako my nejlépe ve městě. Tam je s ním C3ka živá, hbitá a spojení „brzda provozu“ je jí cizí. Bohužel, s narůstajícím tempem a vjezdem na dálnici se ukázalo, že 82 koní zde vážně nestačí. Však za vše mluví situace, kdy jsme vůz osadili třemi osobami a chtěli udržet konstantní rychlost 130 km/h kopec nekopec. Tolik podřazování a řevu motoru jsme už dlouho nezažili, což svědčí o jednom – tohle auto je vhodné mimo město leda tak na okresky.

Možná by všemu pomohla šestistupňová převodovka, jenže v našem případě nedostanete nic víc, než pětikvalt. To může za vyšší spotřebu a hluk od motoru ve vyšších rychlostech. Mínusem je i to, že dráhy řadící páky jsou francouzsky nepřesné a dlouhé. A jak je to se spotřebou? I přes atmosférickou povahu pohonné jednotky jsme se pohybovali v průměru na sedmi litrech na sto kilometrů. Pokud se bude hodně snažit, nebude problém atakovat hranici šesti litrů, ovšem to už chce hodně lehnou nohu na plynovém pedálu.

Podvozkově je novinka z Francie naladěna na komfortní notu, což potěší všechny na palubě. Jenže, někde to musí být znát, a tím je fakt, že se C3 třetí generace celkem dost naklání v zatáčkách a také je celkem nedotáčivá. Zadní náprava si na větších nerovnostech často odskočila a celkově se testovaný Citroen hodí spíše na klidnější jízdy, což podporuje i samotná pohonná jednotka.

Závěr

Nová generace Citroënu C3 zaujme nejen netradičním vzhledem. Uvnitř je překvapivě dost místa, podvozek nabídne plavnou jízdu a až na výjimky svou posádku nevytřese. Tohle auto je vhodné především do města anebo na okresky. Je ale potřeba počítat s tím, že 82 koní u atmosférického motoru není nic extra a když se pokusíte o sportovní jízdu, brzy vám začne bránit nepřesná převodovka, dlouhé zpřevodování a ostatně i výrazně rostoucí spotřeba. Vůz se ale jako celek určitě povedl a my jsme jen zvědavi, jak pojede nejsilnější verze s automatem o výkonu 110 koní.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena: 309 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 350 500 Kč

KLADY

- zajímavý vzhled 

- velká možnost individualizace barev vozu

- pohodlný podvozek

- vnitřní prostor

- bohatá výbava u nejvyššího stupně Shine

ZÁPORY

- uskakující zadní náprava

- nejdou zakoupit lepší světlomety

- nehodí se pro dynamičtější jízdu

Pohonná jednotka
Objem: 1 199 cm3
Palivo: benzin
Převodovka: manuální 6st.
Nejvyšší výkon: 82 koní při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 2 750 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,9 sekundy
Nejvyšší maximální rychlost: 168 km/h
Rozměry
Délka x šířka x výška: 3 996 x 1 749 x 1 474 mm
Rozvor: 2 540 mm
Objem kufru: 300 / 922 litrů
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017): Bublina do města

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alfa Romeo 6C 3000CM Pininfarina

Druhou takovou na světě nenajdete. Alfa Romeo 6C 3000 CM Pininfarina je skutečný unikát

VNIITE PT

Vnite Pt: Sovětské Taxi předběhlo dobu o desítky let

Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky autonehody

Jak přežít srážku s autem? Kaskadérka se podělila o základní rady

Jedna z možných podob nového Ford Bronco

Návrat americké legendy. Nové Bronco nabídne čtyři dveře a 325 koní

Ford GT

Auto nebo počítač? Nový Ford GT vygeneruje až 100 GB dat každou hodinu

Lamborghini Aventador S

Lamborghini zažívá hvězdné období, auta se prodávají jak na běžícím pásu

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.

O tom, kdo si může koupit nové Ferrari, rozhoduje jediný člověk

reklama
reklama

Doporučujeme

Citroën SpaceTourer 4x4 Ë

Citroën SpaceTourer 4x4 Ë je realitou. Konkurence pro VW 4Motion přichází

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý "Tank svobody" vznikal na dvorku, železnou oponu však překonal bez potíží

  2. TEST: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Je skutečně tak dobrý, jak se povídá?

  3. Dioss Rebel: Český sporťák, který skončil v zapomnění

  4. GAZ SG-2 Torpedo? Ruská střela na silnicích lámala rychlostní rekordy

  5. Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

  6. "Pravá Eleanor". Jedinečný Ford Shelby GT500 nemá s filmem nic společného

reklama

Zprávy odjinud