TEST: Kia Optima SW 1.7 CRDi 7DCT GT Line: Dočkali jsme se!

Petr Míka, 28. listopadu 2016, 17:40 Google+

Kia Optima je neprávem opomíjený zástupce střední třídy. Ač ji na našich silnicích potkáváme jen zřídka kdy, jedná se o poměrně silného konkurenta tuzemského Superbu a oblíbeného Passatu. Dvojnásob to platí o její atraktivní verzi sportwagon.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TEST: Kia Optima SW 1.7 CRDi 7DCT GT Line: Dočkali jsme se! - anotačné foto

Kia Optima | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Poslední generace Optimy se na našem trhu pohybuje už od začátku letošního roku. V porovnání se svou konkurencí měla jednu zásadní nevýhodu. Byla totiž nabízena jen ve verzi sedan, což není zrovna typ karoserie, který by Češi preferovali. Od října letošního roku je ale Optima k dispozici i ve verzi sportwagon. Novinkou je také atraktivně vyhlížející paket GT-line, který Optimě dodává vskutku sportovní charakter. Tedy pouze na oko, ale k tomu se ještě dostaneme.

Design

Designově není Optimě SW GT-line co vyčítat. Naopak. Kiu je třeba pochválit, jak se designerům povedlo proměnit elegantní sedan ve skvěle vypadající kombík. Přední části vozu dominuje výrazná maska chladiče ve tvaru „tygřího nosu“, který je doslova podtržený výrazným lízátkem, které je součástí zmíněného paketu GT-line. Bavíme se ale o kombíku, pojďme tedy svou pozornost zaměřit k zadní části vozu. Ta našla inspiraci u konceptu Kia Sportspace. Ačkoli vypadá design pozvolně se svažujícího kombíku jako výkřik moderního designu, je ve své podstatě velice tradiční. Stačí vedle moderní Optimy SW postavit jakýkoli starší kombík z dílny Kie a okamžitě si všimnete, že hlavní designové prvky si s sebou nese Kia už řádku let.

Interiér

V interiéru se mnoho změn neudálo. Jedinou odlišností, podle které rozeznáte Optimu SW 1. GT Line od té běžné je červené prošívání kožených sedadel, volantu nebo krytu jízdního voliče a nenápadný emblém „GT-line“. Stejně jako u verze sedan se tedy můžeme radovat z pohodlných sedadel. Celá palubní deska působí prémiovým dojmem. Zde se Kia očividně inspirovala u bavorské automobilky BMW, konkrétně u pětkové řady. Vytknout se Kie nedá ani kvalita materiálů. Všechny plasty jsou příjemně měkčené a příjemně slícované. Jedinou chybičkou na kráse interiéru jsou některé ovladače, které působí dosti vyklavě. Vyčítat se Kie nedá ani prostornost interiéru.

Ta je vskutku velkorysá, a to jak na předních, tak i zadních sedadlech. Zájemce o kombík budu jistě zajímat údaj o velikosti zavazadlového prostoru. Ten činí 552 litrů. Zavazadlový prostor Optimy má navíc sympaticky nízkou nakládací hranu a celý zavazadelník je prakticky tvarován a chlubí se i praktickou boční kapsou.

Motorizace

Pod kapotou testované Optimy se ukrýval dieselový agregát 1,7 CRDi. Ten nabízí výkon 140 koňských sil při 4 000 otáčkách za minutu. Vznětový agregát spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Pokud vezmeme v úvahu tento výkon a fakt, že se hmotnost vozu pohybuje kolem 1800 kg, dojdeme k závěru, že nelze očekávat jízdní zázraky. A přesně tak působí Optima během jízdy.

img-responsive

Kia Optima | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Na rozdíl od verze sedan si ale dovolím označit kombi za zábavnější. A to i přes absolutně nekomunikativní řízení, které řidiči ani za nic neprozradí, co se zrovna odehrává s předními koly. Pokud se ale rozhodnete Optimě „šlápnout na krk“ setkáte se se silnou nedotáčivostí a nekompromisními zásahy elektroniky. Paket GT-line je tedy opravdu jen vizuálním odlišením vozu, bez nějakých sportovních ambic. O tom svědčí i fakt, že Optima SW zrychluje z 0 na 100 km/h zhruba za 11 sekund.

Na druhou stanu motor potěší příjemným chodem, nízkou hlučností a nízkou spotřebou. S lehkou nohou na plynu se dá jet i za 5,5 litru na 100 km. Při svižnější jízdě se může hodnota spotřeby vyšplhat k hodnotě atakující sedm litrů.

Podvozek

Nebudu si ale jen stěžovat. Faktem zůstává, že Optima stále disponuje jedním z nejlepších podvozků své kategorie. Ten dokáže s přehledem zvládat i větší výmoly, a to bez zbytečného přenosu hluku do kabiny. Jediné, s čím si Optima moc poradit nedokáže je rychlé série menších výmolů za sebou, kdy zavěšení kol nestíhá reagovat.

Závěr

Již sedanová Optima ve mně zanechala velmi pozitivní dojmy. To samé platí i o její verzi sportwagon. Bohužel nemohu prohlásit, že bych byl z jejího jízdního projevu dvakrát nadšený. Optima působí v porovnání s konkurencí dosti odměřeně a řidiče nedokáže nijak vtáhnout do děje. Na druhou stranu, pokud hledáte prostorný, elegantní, úsporný a praktický kombík, který vás dostane příjemně z bodu A do bodu B, rozhodně stojí Optima minimálně za zvážení.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena vozu: 669 980 Kč

Cena testované verze s příplatky: 947 980 Kč

Klady

+ atraktivní design

+ prostorný interiér

+ úsporný motor

+ odhlučnění vozu

Zápory

-          Necitlivé řízení

-          Nejistá převodovka

-          Odměřený jízdní projev 

Pohonná jednotka

Objem motoru: 1685 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: sedmistupňová automatická
Nejvyšší výkon: 140 koní při 4 000 ot./min
Nejvyšší točivý moment: 340 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,1 s
Nejvyšší maximální rychlost: 200 km/h
Rozměry

Délka x šířka x výška: 4855 x 1860 x 1470 mm
Rozvor: 2805 mm
Objem kufru: 552 l
Objem palivové nádrže: 70
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Optima SW 1.7 CRDi 7DCT GT Line: Dočkali jsme se!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu? - anotačno foto

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu?

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild - anotačno foto

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály - anotačno foto

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu - anotačno foto

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité? - anotačno foto

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité?

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche - anotačno foto

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky - anotačno foto

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  4. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

  5. Pozor na dědictví. Povinné ručení nekončí úmrtím vlastníka automobilu

  6. Zapomenutá Škoda Popular jako první SUV. Znáte ji?

reklama