TEST: Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi: Splněný sen Američanův

ar3, 3. listopadu 2016, 14:55 Google+

V průběhu letošního léta do naší redakční garáže zavítalo velké SUV z dílny Hyundai. Santa Fe se nám skutečně líbilo a když se naskytla šance pro Vás otestovat i jeho většího sourozence, rozhodně jsme neváhali. Jak si v našem redakčním testu vedlo Grand Santa Fe? To se dozvíte v následujících řádcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Grand Santa Fe - Korejská představa o americkém snu

Hyundai Grand Santa Fe - Korejská představa o americkém snu | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nemusíte být velký znalec automobilového trhu, abyste pochopili, pro jaký trh je Grand Santa Fe určeno. Se svými rozměry 4905 mm na délku, 1885 mm na šířku a 1695 mm na výšku se jedná přímo o ideální vůz pro amerického zákazníka bažícím po velkém SUV. Co se v USA zdá jako ideál, jeví se českému motoristovi jako obr. Přesto se v Čechách najde mnoho řidičů, kteří po SUV podobných rozměrů touží.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Design

Jak se dá očekávat, Grand Santa Fe designově vychází ze svého menšího bratříčka Santa Fe. Při bližším koumání ovšem nalezneme mnoho drobných odlišností, které ve výsledku zcela přetváří dojez z celkového vzhledu vozu. Na tom se podepisují zejména úpravy na přídi vozu, jako je protažená maska chladiče nebo rozdílné tvary ostrých prolisů nebo umístění denního LED svícení a mlhovek.

Podstatou Grand Santa Fe je ale jeho zadní část, kde se v podlaze zavazadlového prostoru skrývá třetí řada sedadel. Díky výraznému prodloužení a zmohutnění této partie se vám nikdy nestane, že byste si Grand Santa Fe mohli splést s běžným Santa Fe.

Interiér

Zde již rozdíly mezi Santa Fe a Grand Santa Fe hledám marně. Ale není se čemu divit. Proč by v Hyundai složitě vymýšleli nějaké úpravy a odlišení, když interiér v Santa Fe funguje skvěle. Tedy alespoň zdánlivě. Po usednutí na nás sice dýchne závan korejského pojetí luxusu a velkorysosti vnitřního prostoru. Těšit se také můžete z přítomnosti pohodlných kožených sedadel s vyhříváním líbivého designu palubní desky, stejně jako kapličky přístrojů. Stěžovat si nelze ani na použité materiály nebo jejich slícování. Jako velký kámen úrazu se zde ale ukazuje ergonomie jednotlivých ovládacích prvků. Středový panel je stejně jako volant plný rozličných tlačítek a ovladačů.  

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Problémem ale není jen orientace v těchto prvních, ale i jejich rozmístění z hlediska ergonomie. Například tlačítka, ukrývající se na levé části palubní desky, jsou zcela zakryty věncem volantu. Přitom se jedná o tlačítka měnící jízdní režimy vozu a ovládající systém Stop Start a několik dalších, které by měl mít řidič po ruce. Zhodnotit samozřejmě musíme i zadní řady sedadel. Na té druhé si rozhodně není na co stěžovat. Sedáky jsou sice o něco tvrdší než sedadla vpředu, nic to ale neubírá na jejich pohodlí, ke kterému značně přispívá možnost nastavit si sklon opěradla. Kde je prostor pro stížnosti, je třetí řada sedadel.

Zde rozhodně není místa na rozdávání a ani nastupování není nějak pohodlné. O vystupování snad ani nemluvě. Tato řada sedadel je tak očividně určena spíše pro dětské pasažéry, popřípadě jako „nouzovka“ na kratší vzdálenosti. Na dlouhé a pohodlné výlety s dospělou sedmičlennou posádkou tedy zapomeňte.

Jízda a motorizace

V nabídce motorů se stejně jako u běžného Santa Fe nachází jediný agregát. Vznětový 2,2 litrový motor CRDi pracuje společně se šestistupňovým automatem bez jediného zaváhání.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Nemohl jsem se ale zbavit dojmu, že tak velký vůz by si zasloužil větší motor. O tom ostatně vypovídá i spotřeba paliva, která se v rámci testování pohybovala stále kolem hranice devíti litrů. Pro srovnání běžné Santa Fe si při redakčním testu v průměru řeklo o 7 litrů na 100 km. Jízdně se dá Grand Santa Fe označit za extrémně pohodlné. Větší nerovnosti jsou tlumeny s naprostým přehledem a o těch menších se posádka prakticky nedozví. Co mě bohužel opět zklamalo, je přeposilované a nekomunikativní řízení. Jeho odpor se sice zvýší po nastavení jízdního režimu do polohy Sport. Nic to ale nemění na faktu, že řidiči se absolutně nedostává informací o práci předních kol. S pohodlným podvozkem samozřejmě souvisí i výrazné náklony karoserie a silná nedotáčivost. Kdo by ale očekával od velkého SUV pro sedm osob nějaké sportovní ambice že?

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Stejně jako s běžným Santa Fe jsem se i s „Grandem“ vydal mimo silnici, kde se vůz opět ukázal ve skvělém světle a díky funkci 4x4 Lock se pohyboval po nezpěvněném povrchu s naprostým přehledem a jen tak něco ho nerozhodilo.

Závěr

Ve zkratce se dá o Grand Santa Fe říci, že jde o velice povedené SUV. Nabízí zajímavý design, který dokáže upoutat pozornost. V interiéru nabídne nádech luxusu a přehršel prostoru. Díky svému pohodlnému podvozku se navíc řadí mezi nejpohodlnější vozy své třídy. Překousnout musíte ovšem drobné nedostatky v interiéru, vyšší spotřebu, necitlivé řízení a fakt, že podobná SUV rozhodně nejsou z levného kraje.

Celkové hodnocení: 91%

Základní cena vozu: 1 179 990 Kč

Cena testovaného vozu včetně příplatků: 1 340 890 Kč

KLADY

- prostornost kabiny v podélném a příčném směru

- originální vzhled

- vysoká stabilita při jízdě i na brzdách

- pohodlná jízda bez zbytečného hluku

ZÁPORY

- necitlivé řízení

- špatné rozložení ovládacích prvků

- nedotáčivost

Pohonná jednotka:
Objem motoru: 2 199 ccm
Palivo:  nafta
Nejvyšší výkon:   200 koní při 3 800 ot./min
Nejvyšší točivý moment:  440 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min
Převodovka:   šestistupňová automatická
Zrychlení z 0 na 100 km/h:   9,9 sekundy
Nejvyšší maximální rychlost:  201 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná: 8.3 / 6.3 / 7.0 litrů

 

Rozměry:
Délka x šířka x výška: 4 905 x 1 885 x 1 695 mm
 Rozvor:  2 800 mm
 Objem zavazadelníku:  634 litrů
 Objem palivové nádrže:  

 

 

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi: Splněný sen Američanův

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

reklama
reklama

Doporučujeme

Česká prezentace Audi Q2

Reportáž: Audi Q2 se dnes ukázalo v české premiéře na Rašínově nábřeží. Byli…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud