Segment malých crossoverů se v posledních letech stává čím dál populárnější. O tom svědčí i pohled na prodejní čísla Peugeotu. Model 2008 patří dlouhodobě mezi nejprodávanější modely francouzské automobilky a v letošním roce se dokonce jedná o čtvrtý nejprodávanější crossover v České republice. Abychom přišli na to, proč si zákazníci tento model tolik oblíbili, podrobili jsme redakčnímu testu faceliftovaný model 2008 s vrcholným turbodieselem pod kapotou.
Pokud rádi vystupujete z řady a poohlížíte se po kompaktním crossoveru, může se pro vás Peugeot 2008 stát ideální volbou. Svými extravagantními tvary, si na ulici přímo říká o pozornost. Na tom se podílí zejména agresivní tvar vysoké přídě, nezvyklé prolisy karoserie nebo výrazné světlomety. Pozornost také strnu „vyboulení“ v linii střechy. Jako protiklad agresivně nadesignované přední části vozu může působit je baculatá část zadní. Té dominuje dvojice zadních světlometů s výraznou grafikou tři vertikálních pruhů, připomínající tygři drápy.
Interiérové déja vuPodobně extravagantně jako exteriér dokáže zapůsobit i interiér vozu. Tedy na někoho, kdo dlouho ve vozech Peugeot neseděl. Pro člověka, který v nedávné době seděl například v modelu 208, působí interiér 2008 jako silné déja vu.
Opět se zde setkáváme s, milovaným i nenáviděným, uspořádáním přístrojové desky i-Cockpit a drobným oválným volantem. Tato kombinace bývá mnohými odsuzována a kritizována. Já mohu ovšem s čistým svědomím prohlásit, že i-Cockpit na mě působí velice příjemným dojmem a malý volant jen zvyšuje radost z jízdy. Co se týče rozložení ovládacích prvků v interiéru, není Peugeotu co vytýkat.
Vše je přehledné a vždy na místě, kde byste daný prvek hledali. Jediná výtka, která k interiéru směřuje míří ke kovové hlavici řadící páky. Tou Peugeot ukazuje, že jeho interiér je tvořen kvalitními materiály. Pokud ale do vozu nasednete po chladné noci, mohu vám stoprocentně garantovat, že se řazení promění v noční můru vaší pravé ruky. Co se týče místa na zadních sedačkách, rozhodně není na co si stěžovat a například prostor nad hlavou cestujících hodnotím jako vysoce nadprůměrný.
Rychle a pohodlněPod kapotou testovaného vozu dřímal dieselový agregát 1,6 BlueHDI s výkonem 120 koňských sil. Naftový motor spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. S tímto motorem jsem se již setkal během testu menšího Peugeotu 208.
Agregát opět nezklamal a předvedl se i v útrobách většího modelu 2008 jen v tom nejlepším světle. Výraznější zátah přichází za hranicí 1500 otáček za minutu, kdy se ke slovu dostává turbodmychadlo. Výkon motoru nadále graduje až za hranici 5 000 otáček za minutu. Nejlépe se ovšem tento agregát cítí ve střední hladině otáček mezi 1800 – 3500 otáčkami za minutu. Hodnota spotřeby se po ukončení testování ustálila na hodnotě 5,9 litru na 100 km. Což je při zvážení toho, že v průběhu testování byla ekologická jízda to poslední na co jsem pomyslel, velice příjemné číslo. Jízda samotná se dá popsat jako klasicky francouzská - tedy komfortní a houpavější.
Podvozek je naladěn velice pohodlně a žehlí větší i menší nerovnosti plynule a neslyšně. Do větších nesnází se dostal podvozek během testování pouze jednou. To sice v momentu kdy vůz v rychlé zatáčce najel na nerovnost. V tom momentu nepříjemně naskočila zadní část vozu a lehce vybočila. Díky lehké korekci volantem a včasnému zásahu elektroniky se ovšem nejednalo o žádnou krizovou situaci.
To ostatně dost dobře popisuje dynamické vlastnosti vozu. Díky silnému turbodieselu dokáže vůz pořádně upalovat. V zatáčkách se ovšem projevuje měkký podvozek a řízení, které ve vysokých rychlostech pozbývá přesnosti, čímž vůz dává jasně na jevo, že mu rychlá jízda úplně nesedí.
ResuméPeugeot 2008 se v průběhu testovacího týdne ukázal opravdu ve skvělém světle a nebojím se ho zařadit v jeho segmentu mezi silný nadprůměr. Zaujme především atraktivním designem, prostorným interiérem, výkonným a přitom úsporným turbodieselem a pohodlnými jízdními vlastnostmi. Navíc dokáže zástupce automobilky s lvíčkem ve znaku zaujmout příznivou cenou a rozhodně tedy stojí minimálně za zvážení.
Celkové hodnocení: 82%Základní cena vozu s testovaným motorem: 430 000 Kč Cena testovaného vozu včetně příplatků: 536 900 Kč
KLADY + atraktivní design + prostorný interiér + silný a úsporný turbodiesel + pohodlný podvozek
ZÁPORY - delší dráhy převodovky - nepřesné řízení ve vyšších rychlostech - přeposilované řízení s minimem zpětné vazby
Pohonná jednotka Objem motoru: 1598 cm3 Palivo: nafta Výkon: 120 koní při Točivý moment: 300 Nm. mezi 1750 - 3750 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s Maximální rychlost: 190 km/h Udávaná spotřeba v kombinovaném režimu: 3,9 litruModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?