TEST: Mitsubishi L200 2.4 DI-D MiVEC Double Cab: Pracant do nepohody

ar5, 18. srpna 2016, 10:30 Google+

Poslední dobou se zdá, jako by se doslova roztrhl pytel s novými pick-upy. Nedávno jsme zde měli test nového Nissanu Navara, brzy se chystáme podrobně vyzkoušet nový VW Amarok a dnes tu máme test páté generace Mitsubishi L200. Předem je nutné říci, že tenhle Japonec není určen na okouzlování veřejnosti svým designem, nýbrž je stále určen do drsných podmínek. Podle toho také vypadal náš test, který pořádně prověřil jeho podvozek a naftový motor.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi L200 2.4 DI-D MiVEC Double Cab

Mitsubishi L200 2.4 DI-D MiVEC Double Cab | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Testovaný exemplář k nám do redakce dorazil v základním výbavovém stupni Invite. Díky tomu je hned jasné, že nová L200 si nehraje na elegána. Musíme ale uznat, že i tak to vozu moc slušelo a v porovnání s nedávno testovanou Navarou „v plné palbě“ bychom si troufli říct, že se Mitsubishi i tak nemá za co stydět.

img-responsive

Mitsubishi L200 2.4 MiVEC DI-D Double Cab | foto: Roman Havlín

Vůz k nám dorazil na ocelových šestnáctipalcových kolech, které byly obuty do pořádných terénních pneumatik. Každého jistě zaujal chrom na krytech zpětných zrcátek nebo celkově usměvavá příď. Hodně užitečným prvkem jsou i LED diodové mlhovky, jenž zároveň suplují denní svícení. Mnohé z vás pak asi zarazí absence zadního nárazníku, což vlastně ve výsledku ničemu nevadí.

Místo něj je zde umístěna rámová výztuha, která má zabránit „podjetí“ dalšího vozu při nárazu do zádě L200. A jak je na tom novinka z Japonska rozměrově? U provedení DoubleCab počítejme s délkou korby 1520 mm a šířkou 1470 mm. Hloubka činí 475 mm a tak není problém na záď L200 naložit několik europalet.

Interiér

Jelikož se jedná o Mitsubishi, asi většinu z vás nepřekvapí, že při usednutí do kabiny se vybaví vzpomínky na 90. léta. Postarší ovladače na středovém panelu, budíky nebo samotné autorádio a jeho grafika, to vše je odkazem na roky, které byly těsně před začátkem nového tisíciletí. Největší zajímavostí a odkazem zpátky do minulosti je ale přepínání vnitřního a vnějšího okruhu ventilace. To se děje za pomoci obří posuvné páčky a při každém rychlejším přesunu se ozve z útrob výdechů žuchnutí, které může někoho probudit i ze spánku.

img-responsive

Mitsubishi L200 2.4 MiVEC DI-D Double Cab | foto: Roman Havlín

Ale víte co? Právě o tomhle L200 je. Jedná se o zmodernizovaný, avšak stále především pracovní nástroj. Kdo chce stylovku, kam se bude bát posadit v zablácených holínkách a montérkách, nechť se poohlédne u konkurence. Vše má zde svůj smysl, velké knoflíky lze ovládat i s nasazenou pracovní rukavicí a měkčené plasty tady určitě v rámci odolnosti vozu nehledejte. O to víc překvapí, jak dobře je provedeno slícování jednotlivých částí palubní desky a potěšila nás i látková měkká sedadla.

Jejich nastavení je dostatečně široké, stejně tak to platí o dvouose nastavitelném volantu. Co se týče vnitřního prostoru, tady zde musíme smeknout klobouk. Na obou řadách sedaček je místa až až a prakticky i při plném obsazení pěti osobami nebudete mít pocit stísněnosti. Na korbu pak naložíte další zavazadla, ovšem kdo by nechtěl dávat svoje cennosti dozadu, může odklopit zadní řadu sedadel, kde je ukryt další menší úložný prostor.

Motorizace a jízdní dovednosti

S novou generací přišla pod kapotu L200 nová naftová jednotka 2,4 DI-D. Ta dostala hned dva vyvažovací hřídele a systém variabilního časování ventilů MiVEC. Motor nabízí výkon 113 kW a točivý moment 380 Nm, přičemž na kola jde skrze šestistupňový manuál. V nabídce je však ještě o něco silnější verze o výkonu 133 KW a 430 Nm. U ní dostanete manuál nebo 5ti stupňový automat.

Největším překvapením z oblasti motoru je jeho zátah od nízkých otáček a také odhlučnění. Dlouho se nám nestalo, abychom o nastartovaném motoru skoro nevěděli. Plný zátah se začínal dostavovat už kolem 1400 otáček a prakticky mu nevadí ani vyšší vytáčení. Hodně všemu napomáhá výborně naladěná a přesná manuální převodovka, která má sice delší dráhy řazení, jenže řadit s ní je vcelku radost a upřímně bychom jí brali více než automat. Čistě pro zajímavost, v rychlosti 130 km/h točí agregát skvělých 2200 otáček za minutu a konzumuje sedm litrů na sto kilometrů.

img-responsive

Mitsubishi L200 2.4 MiVEC DI-D Double Cab | foto: Roman Havlín

Dobrou zkouškou bylo plné obsazení vozu, ke kterému se přidalo skoro 100 kilogramů nákladu na zadní korbě. Ačkoliv L200 uveze ještě skoro desetinásobek, i tak bylo znát, že pět dospělých osob na palubě už dává motoru trošku zabrat, a to hlavně v táhlejších dálničních kopcích. Spotřeba v tu chvíli rostla k hranici deset litrů, avšak stačilo si podřadit o jeden kvalt a rázem se L200 probudila z ospalosti a vyrazila kupředu. Ostatně, tabulková spotřeba hovoří o cifře 6,4 litru na 100 km a podle nás to není zas taková utopie.

Ve městě jsme se sice pohybovali na devíti litrech, ovšem kdo se nebude chtít honit a využije svoje znalosti ekonomické jízdy, bude schopen i při dálniční jízdě schopen udržet spotřebu těsně pod sedmi litry. To se nám moc líbí! Zkoušeli jsme i dynamičtější přesuny, přičemž jsme na palubním počítači neviděli čísla větší jak 11,7 litru.

Co se týče techniky, podvozek opět přichází s rámovou konstrukcí. Rám je však nově o 7 procent tužší, řízení dostalo strmější převod - 3,8 otáček od dorazu k dorazu a za vůz může řidič nově připojit brzděný přívěs o váze až 3100 kg! Světlá výška páté generace modelu L200 činí 225 mm a posádka se nemusí bát projet vodní brod o hloubce až 60 cm. Při jízdě v terénu přijde vhod přední nájezdový úhel 30 %. Zadní činí 25 % a přechodový 24 %. To jsou celkem solidní hodnoty, které kazí snad jen nízko umístěný diferenciál na zadní nápravě. Právě ten bude limitem při jízdě po ostrých nerovnostech.

img-responsive

Mitsubishi L200 2.4 MiVEC DI-D Double Cab | foto: Roman Havlín

Jelikož vzadu najdeme listová pera, logicky je nutné čekat, že při nezatížené nápravě bude zadek auta odskakovat na každé větší nerovnosti. Stačí ale dozadu naložit pár set kilo nákladu a rázem máte naprosto jinak odtlumené auto, které vás naráz odveze i několik stovek kilometrů daleko. Vynikající je odtlumení menších spár a nerovností, o nichž v kabině skoro nevíte. Až větší výmol nebo hrbol způsobí zmíněné nadskočení zádě, ke kterému se přidá citelná rána od tlumičů.

Kde kdo by si myslel, že obluda typu L200 pojede dobře jen rovně, ale ona je dobrá i v zatáčkách. I přes přítomnost terénních pneumatik a vyšší světlé výšky jsme se leckdy nestačili divit, co vše si nechá japonský pick-up líbit. Musíte si ale dávat pozor při jízdě na mokru, protože ve standardu je poháněna zadní náprava, což ve spojení s ultra lehkou zádi značí fakt, že při ostřejší jízdě budete vypadat jako řidič BMW... I z tohoto důvodu je vůz vybaven otočným ovladačem pohonu všech kol, kdy volitelnou 4x4ku můžete nechat spuštěnou až do rychlosti 100 km/h.

A jak si vedl vůz v terénu? Právě díky dobrému pohonu všech kol, vynikající světlé výšce a nájezdovým úhlům jsme se dostali na stejná místa, jako s nedávno testovaným konkurentem Nissanem Navara. Oproti Navaře se však nebudete bát s L200 jet ještě o pěkný kus dál. Může za to nejen drsnost auta samotného, ale také fakt, že třeba zadní nárazník nemáte šanci ztratit při manévrování na lesní cestě. Autu nečinilo problém projíždět hluboké blátivé koleje, pohybovat se po mokré louce a když už bylo nejhůře, stačilo uzamknout diferenciál.

Závěr

Mitsubishi L200 páté generace je pravým drsným pick-upem. Na nic si nehraje, působí robustně a vydrží leckdy víc, než jeho nafintění konkurenti. Důraz je kladen na funkci v každodenním životě, takže se musíte obejít bez některých pozlátek, které rozmazlují posádku. Co na tom, že v kabině to vypadá jako ve vozech Mitsubishi z let 1998, pravý zájemce o L200 pochopí jeho potenciál a smysl, proč si ho koupit. Potěší také dobře odhlučněný a kultivovaný motor, jízdní vlastnosti na všech površích, jízdní komfort a hromada místa v kabině.  A negativa? Za zmínku stojí snad jen pro někoho horší výbava, nebo odskakování zadní nápravy. Právě odskočení zadku na mokré silnici by se při nezatížené nápravě mohlo přeměnit na velmi divokou jízdní situaci.

Celkové hodnocení: 89% 

Základní cena vozu: 714 250 Kč 

Cena testované verze: 786 134 Kč 

KLADY

- jízdní vlastnosti

- odhlučnění motoru

- prostorná a pohodlná kabina

- solidní tažná síla

- robustnost

ZÁPORY

- odskakování zadní nápravy

- pro někoho zastaralý vzhled kabiny

Pohonná jednotka  
Objem motoru: 2442 cm3
Palivo:  nafta
Převodovka:  manuální 6st.
Výkon:  113 kW při 3500 ot./min
Točivý moment:  380 Nm při 1500 - 2500 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h:   169 km/h
Maximální nejvyšší rychlost:   12,2 sekundy
Spotřeba (město /mimo / kombinovaná):  7.6 l / 5.7 l / 6.4 l
Emise CO2: 169 g/km
Rozměry
Délka x šířka x výška: 5205 x 1785 x 1770
Rozvor: 3000 mm
Objem palivové nádrže: 75 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi L200 2.4 DI-D MiVEC Double Cab: Pracant do nepohody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi A6 Avant a popelnice...

Popeláři vtipně potrestali majitele špatně parkujícího Audi A6

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud