Reportáž: Fiat 124 Spider: Italským elegánem proti proudu času

ar3, 21. července 2016, 07:05 Google+

Zatímco je motoristický svět u vytržení z nového Fiatu 124 Spider, my jsme se rozhodli vydat se do minulosti a podívat se na zoubek praotci tohoto modelu ze šedesátých let minulého století.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Musím se přiznat, že při představení nového Fiatu 124 Spider jsem byl mírně zklamaný. Ne, že by se mi vzhled italského elegána, postaveného na bázi skvělé Mazdy MX-5, nezamlouval, ale čekal jsem asi něco jiného. Něco, co by více odkazovalo na jeho slavného předchůdce z šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Proto jakmile se naskytla možnost setkat se s Fiátkem 124 Spider z minulého století, neváhal jsem ani minutu a naplánoval si setkání s jeho majitelem.

"Je to jako s holkou"

„Auto vás musí zaujmout, to je jako s holkou, prostě tě musí dostat.“ Tak zní odpověď pana Jiřího, na mou otázku, proč si pořídil zrovna Fiat 124. S tímto tvrzením nelze než souhlasit. Při pohledu na elegantní karoserii z dílny Pininfariny v jasně červené barvě s originálními litými koly Abarth se musí rozklepat kolena snad každému milovníkovi aut. Tato vizáž ale nebyla zadarmo. Dle slov majitele byl při zakoupení vůz v naprosto katastrofálním stavu, hlavně co se týče karoserie. Kompletní renovace si vyžádala značné úsilí, nemalé finanční náklady a dva dlouhé roky, během kterých si pan Jiří musel nejednou vyslechnout výčitky své drahé polovičky, že v garáží tráví příliš mnoho času. Odměnou za překonání těchto obtíží, které se pojí s renovací veterána, jsou obdivné pohledy, které pana Jiřího často pronásledují. „Lidi se otáčej, hlavně malí kluci se koukaj, ale že by se za ním otáčely osmnáctky to ne, dneska mají holky úplně jiný svět a starý pekáč je nezajímá, to by muselo být placatý, mít široký gumy a dělat velkej kravál, až pak je to zaujme.“ Komentuje pan Jiří mou otázku, zda-li manželka není někdy zneklidněna zájmem o něj a jeho vůz.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Z Čech do Kalifornie

Konečně nadešel čas na usednutí do fiátku a vydat se na krátkou, ale o to intenzivnější projížďku. Mé pozadí je více než poctěno překvapivě pohodlnými sedadly. V porovnání s moderními vozy, přeplněnými aktivními či pasivními bezpečnostními prvky, působí dvoubodové bezpečnostní pásy spíše jako placebo než jako bezpečnostní element. Na druhou stranou takovou volnost, jako nabízejí tyto pásy, jsem ve voze ještě nezažil. Tento pocit jen umocňuje nekonečná obloha, klenoucí se nad mou hlavou. Když se rozezní čtyřválcové srdce vozu o objemu 1,8 litru, přebíhá mi po mráz po celém těle.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Nezaměnitelně italský zvuk je pln nadšení a vášně, která dokáže vaši mysl okamžitě přenést ze středočeské vesničky na prosluněné pobřeží Kalifornie. Pro nadšence do aut je jen sezení v takovém skvostu požitkem a to jsme se ještě ani nerozjeli. To se ovšem rázem mění a teprve teď začíná ta pravá symfonie emocí. Celý vůz je neuvěřitelně komunikativní. Každou buňkou vašeho těla přesně cítíte co se v danou chvíli děje. Fiat je navíc neobyčejně kultivovaný.

I na rozbité okresce při rychlosti 90 km/h neztrácí na výtečném jízdním komfortu a to jak po stránce podvozkové, tak i co se týče hluku v interiéru. I při této rychlosti jsme schopni vést rozhovor bez výraznějšího zvyšování hlasu a to nám pro zlepšení již tak skvělé nálady vyhrává rádio. Průjezdy zatáčkami jsou na širších pneumatikách, kterými pan Jiří svůj Fiat obdařil, skutečným požitkem. Auto na silnici drží jako přibité. Pomalu se blíží konec krátké projížďky. Naposledy se rozhlížím po skromně vybaveném interiéru s myšlenkou, jak muselo být úžasné se s podobným kabrioletem projíždět krajinou v sedmdesátých letech.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Radost, kterou nic jiného nepřinese

Na setkání s panem Jiřím a jeho malým červeným skvostem budu rozhodně dlouho a velice rád vzpomínat. Ostatně celou dobu, kdy pro vás tyto řádky sepisuji, mám na rtech ten poťouchlý úsměv, jako bych opět seděl v nejúspěšnějším sporťáku, který kdy Fiat vyrobil, a užíval si jiterního zpěvu výfuku, větru ve vlasech a radosti v duši, kterou vám nepřinese nic jiného, než jízda s italským kabrioletem za slunného počasí.

Velice děkujeme panu Jiřímu za ochotu a čas, jenž nám věnoval.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Reportáž: Fiat 124 Spider: Italským elegánem proti proudu času

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Outlander

Máte zájem, aby vám elektromobil přinášel peníze do rozpočtu? Mitsubishi už na tom pracuje

Platforma iStream Carbon z dílny Gordon Murray Design

Konstruktér legendárního McLarenu založil vlastní automobilku. Máme se rozhodně na co těšit!

Faceliftovaný Ford Mustang GT nabídne díky Performance Pack 2 zcela nové jízdní zážitky

Nový Ford Mustang dostal upravený Performance Pack. Řezat zatáčky teď bude ještě snadnější

Alfa Romeo G1 z roku 1921

První produkční Alfa Romeo? Původní, krásná, rychlá a...

Lamborghini Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan

Lamborghini oslavilo 50 let na japonském trhu velkolepě, došlo i na speciální limitovanou edici

Volkswagen T-Cross Breeze ukazuje, jak bude vypadat SUV na základech malého Pola.

VW Polo jako SUV? Termín možné premiéry je stejně překvapivý

Motor Mugen-Honda V10 pro formule F1

Chcete pořádný motor do vašeho projektu? Máme pro vás skvělý tip!

reklama
reklama

Doporučujeme

Autonomní autobus Mercedes-Benz během testovací jízdy napříč Amstrdamem

Mercedes představuje koncept autonomního autobusu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama