TEST: Peugeot 5008 2.0 BlueHDi (150 k): Ideální nejen pro rodinu

ar3, 27. června 2016, 07:35 Google+

V době, kdy si většina rodin pořizuje velká SUV, je pro sedmimístné MPV těžké obstát v tvrdé konkurenci. Mnoho automobilek kvůli tomuto konkurenčnímu prostředí stahuje MPV z trhu a přechází. A přesto se najde jeden model, kterému se daří čím dál více. Tím je Peugeot 5008 a my jsme se mu rozhodli podívat na zoubek, v našem redakčním testu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 5008 2.0 BlueHDI 150k

Peugeot 5008 2.0 BlueHDI 150k | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V životě motoristického novináře jsou vozy, které vám před svým testováním nedají dospat a jsou i vozy, které vás nechají zcela chladným. Přesně to byl můj případ, když jsem k redakčnímu testu vyzvedával Peugeot 5008. Musím se ale přiznat, že v průběhu týdne mi tenhle velký Francouz přirostl k srdci a moc dobře chápu všechny řidiče, kteří si tento vůz pořídili.

Elegance ve francouzském stylu

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Design nikdy nebude nic, čím by nás velká MPV ohromovala. Peugeotu se přesto povedlo zabalit velký krabicovitý tvar, do slušivého kabátku. Design navíc poměrně slušně maskuje velikost vozu. Na vzhled exteriéru si jednoduše musí udělat každý svůj vlastní názor. Za sebe mohu ale přiznat, že v průběhu týdne soužití s vozem sem usoudil, že Peugeot 5008 vůbec není ošklivé auto, naopak jej považuji za jedno z nejlépe vypadajících MPV na současném trhu.

Prostorný ale zastaralý

Při každém usednutí do nového vozu na mne působí vždy mnoho dojmů naráz. Musím se přiznat, že při posazení do 5008 se jednalo o dosti odlišné dojmy. Při prvním kontaktu s pohodlnými a vysoko umístněnými sedadly jsem na moment zaváhal, jestli opravdu sedím v autě. Sedadla mi totiž absolutně ten pocit nadávala, spíše jsem měl pocit, že sedím v pohodlném křesle v obývacím pokoji. K tomu bych přirovnal i prostornost interiéru a množství rozličných odkládacích prostor.

img-responsive

Peugeot 5008 | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Bohužel ty jsou „zabity“ nepříliš vyvedenou ergonomií. V dosahu řidičových rukou zcela chybí držák na nápoje. Spolujezdec je zas ochuzen o tradiční kaslík před koleny. Ten se zde sice nachází, ale místa v něm je zhruba na technický průkaz vozu a zelenou kartu. Tvrzení o vzdušnosti interiéru platí i pro druhou řadu sedadel. Zde ovšem mohou mít problémy vyšší osoby a to konkrétně s prostorem nad hlavou. To dáváme za vinu hlavně výšce umístnění sedadel. I přes tento handicap patří zadní řada sedadel k největším přednostem vozu. Ta je tvořena trojicí samostatných sedadel, které jo možné nezávisle polohovat a posouvat.

Co se týče třetí řady sedadel, ta mě překvapila snad nejvíce. Stačí, aby se cestující na druhé řadě sedadel o několik cm posunuli dopředu, což jim nijak na pohodlí neubere a máme rázem plnohodnotnou dvojici sedadel, které dokáží posloužit k pohodlnému cestování a ne k novodobému způsobu mučení, jak je tomu ve většině sedmimístných MPV. K velkým plusům v interiéru patří i použité materiály. V dosahu rukou a očí posádky nenaleznete jediný nevzhledný, tvrdý plast. Všechny materiály jsou na dotyk příjemné a skvěle slícované. Vyjma ergonomie jsem na interiér pěl samou chválu. Nemohu si ale odpustit podělit se s vámi o dojem, který mě neopustil ani za celý týden. Interiér na mě nepůsobil ani při nejmenším, jako bych seděl v novém voze. Na tom měla největší podíl daleko umístěná výklopná obrazovka nebo velký počet tlačítek, umístněných na středovém panelu. Zde se zkrátka projevuje stáří vozu. Ten na silnice poprvé vyjel již v roce 2009. Na zastaralém interiéru nic nezměnil ani facelift z roku 2014.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Skvost pod kapotou a pohodlný podvozek

Velké překvapení se ovšem dělo po prvních kilometrech za jednoduše tvarovaným volantem, v pohodlném křesle s úsměvně řešenou loketní opěrkou. Na tom měl obrovskou zásluhu dvoulitrový motor BlueHDI.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Ten se projevoval více než uspokojivou dynamikou, při čemž kombinovaná spotřeba ani na okamžik nepřekročila hranici 6,5 litrů a to se vůz po většinu času pohyboval v minimálním obsazení pěti pasažérů, a že bych jízdní styl nějak podřizoval úsporně jízdě, o tom se také nedá příliš hovořit. S motorem spolupracovala přesná a spolehlivá šestistupňová automatická převodovka, které jednoduše není co vytknout.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Za co si Peugeot zaslouží velkou pochvalu, je podvozek a jeho naladění. 5008 netrpí přehnanými náklony v zatáčkách, menší nerovnosti filtruje s přehledem a ani větší výmoly neznamenají pro posádku výraznější náraz. A co je nejvíce překvapující, nedotáčivost, která by se dala očekávat, se dostavuje až při nesmyslných rychlostech za hranicí limitu pneumatik. Čemu by ale Peugeot mohl věnovat větší pozornost, je odhlučnění náprav. Zejména od té zadní se ozývalo při vyšších rychlostech výraznější hučení a při překonávání nerovností byly slyšet pohyby náprav, což rozhodně není žádoucí. Stejně tak nejsou dvakrát příjemné vibrace, které do kabiny a zejména do vozu pronikají při dálničních rychlostech.

Resumé

Závěrečné shrnutí jsem vlastně provedl již na začátku článku. Ačkoli jsem se na týden testování rodinného MPV od Peugeotu dvakrát netěšil, ohromně jsem na něj změnil názor. Získal si mě především pro svůj praktický interiér, slušné jízdní vlastnosti a skvělý motor 2.0 BlueHDI. Nic ale není ideální a i 5008 má své chybičky. Mezi ty patří zastarale působící interiér a multimediální systém. Nepotěší také vibrace ve vyšších rychlostech a hluk proudící od náprav. I tak ale platí, že 5008 je ideálním vozem pro rodiny a dost možná i nejlepší MPV v poměru cena/výkon.

Celkové hodnocení: 96%

Základní cena testované verze: 515 000 Kč
Cena testované verze s příplatky: 595 000 Kč

KLADY

- pohodlí a prostornost kabiny
- silný motor
- sebejisté jízdní vlastnosti
- sedm plnohodnotných sedadel
- poměr cena/výkon


ZÁPORY

- hluk od náprav
- vibrace ve vyšších rychlostech
- zastaralý interiér a multimediální systém

Technické údaje – Peugeot 5008 2.0 BlueHDI

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1997 cm3
Palivo: nafta
Výkon: 150 koní při 4000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Maximální rychlost 195 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinace): 5,2/3,8/4,3 l
Emise CO2: 99 g CO2/km
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4529 x 1837 x 1647 mm
Rozvor: 2727 mm
Objem kufru: 194/579-678/1247 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 5008 2.0 BlueHDi (150 k): Ideální nejen pro rodinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Lady Vesta a XRAY 50th Anniversary oslavují padesátiny AvtoVAZu.

Zapomeňte na Žigulík, AvtoVAZ slaví padesátiny moderně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  5. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama