První dojmy: Peugeot 2008 po faceliftu: Plusy i mínusy, nutno přemýšlet

ar3, 15. června 2016, 18:30 Google+

Déšť a oslizlá silnice. Jako by si české zastoupení Peugeotu toto nevlídné počasí objednalo schválně k představení modelu 2008 s patentovanou technologií Grip Control, slibující dokonalou kontrolu nad vozem na jakémkoli povrchu. Jak si nejprodávanější vůz Peugeotu vedl po svém omlazení v našem krátkém testu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizovaný Peugeot 2008 v atraktivním provedení GT line

Modernizovaný Peugeot 2008 v atraktivním provedení GT line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Auto pro manželku?

Začneme ale u designu. Ten se dá objektivně hodnotit jen s obtížemi, proto raději konečné hodnocení přenechám na každého zvlášť. Na mě osobně působí 2008 ženským dojmem, ačkoli Peugeot sám tvrdí, že 65 % zákazníků tvoří muži.

Interiér nepřekvapí

V interiéru nalezneme, pro Peugeot již tradiční, uspořádání s názve i-Cockpit. Ten rozděluje tábor řidiče na ty, kteří jej milují, a kteří jej proklínají. Osobně se přikláním na stranu příznivců tohoto uspořádání. Nemohu si stěžovat na rozložení ovládacích prvků a už vůbec si nelze stěžovat na prostornost kabiny, která je i na zadní řadě sedadel ukázková. Co bych ovšem ocenil, by byly delší sedáky, vpředu i vzadu.

Jak vlastně jezdí?

Co je ovšem na novém Peugeotu 2008 nejdůležitější, jsou jeho jízdní vlastnosti. K testu jsme zvolili kus ve verzi GT line s nejvýkonnějším zážehovým agregátem 1.2 Puretech s výkonem 110 koňských sil. Při jen několik minut trvající testovací jízdě, na mě vůz poměrně rozporuplným dojmem.

img-responsive

Motor 1,2 Puretech s výkonem 110 koňských sil | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V běžných rychlostech funguje faceliftovaný Peugeot 2008 více než slušně. Podvozek působí příjemně komfortně a nerovnosti zvládá s přehledem odfiltrovat bez většího přívalu hluku do kabiny. Motor samozřejmě nepůsobí jako nějaký trhač asfaltu, přesto díky lehce působící konstrukci karoserie disponuje citelným zátahem. Co jsem si při jízdě nemohl vynachválit, je šestistupňová automatická převodovka. Ta pracuje opravdu spolehlivě, a co hlavně, bez zbytečného cukání.

Na sportovní ambice zapomeňte

Ostře vyhlížející GT line, ovšem nabádá svými rudými detaily v interiéru k ostřejší jízdě. Bohužel při té Peugeot 2008 nijak neohromí. Silně přeposilované řízení je sice v nízkých rychlostech přesné, při rychlé jízdě se to ovšem říci nedá a vůz na silnici poměrně „plave“. O přirozené nedotáčivosti snad ani nemá cenu se zmiňovat.

Neopomenutelný hráč

Přesto po prvním krátkém kontaktu, hodnotím Peugeot 2008 jako významného hráče na trhu menších SUV. Zaujme neotřelým designem a při běžné jízdě sebejistými jízdními vlastnostmi. Jedná se pouze o předběžné hodnocení. Komplexnější názor na vůz bude možné získat až po regulérním redakčním testu, ke kterému se nám snad faceliftovaný Peugeot 2008 dostane co nejdříve.

Google+ Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Peugeot 2008 po faceliftu: Plusy i mínusy, nutno přemýšlet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dodge Challenger Hellcat na úprku před policií

Dodge Challenger Hellcat prohnal policejní vozy, zloděje zastavila až prázdná nádrž

Koncept Deep Orange 7

Budoucnost MINI v podání studentů: Technika úchvatná, ale co ten design?

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq poprvé na oficiálních skicách.

Škoda Kodiaq poprvé oficiálně, tvář konceptu zůstává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud