TEST: Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi BiTurbo: Silák, který se ničeho nezalekne

ar5, 2. června 2016, 07:00 Google+

Občas se stane, že hlavně muži si chtějí do své garáže pořídit velký silný pick-up, který má pořádný motor, rozměrnou korbu a zní strašidelně. V záplavě novinek se tak automobilka Nissan koncem minulého roku vytasila s novou generací modelu Navara. Ta je vozem určeným pro těžkou práci, takže i proto dostala do vínku silný naftový motor, tažnou sílu až 3,5 tuny anebo novou víceprvkovou zadní nápravu. My jsme téhle novince nemohli odolat a pořádně jsme ji projeli všude možně. Jak si nová Navara vedla?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo

Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Tenhle Nissan nejde přehlédnout

I když je začátek června, nová generace velkého pick-upu od Nissanu se představila již loni na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam se ukázala evropská specifikace, jež dostala označení NP300 (Nissan Pick-up). Už podle fotografií je jasné, že tohle není žádný prcek. Testovaný exemplář se díky dvojité kabině chlubí délkou 5330 milimetrů, což je ale o 66 milimetrů méně, než u předchůdce.

img-responsive

Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo | foto: Roman Havlín

Současně s tím se zkrátil o 50 milimetrů rozvor náprav a trošku nelogicky došlo na snížení světlé výšky. Ta má nově 223 milimetrů, jenže předchůdce byl o 6 mm vyšší. Celkově však vůz stále vypadá mohutně, drsně a při protůrování motoru na místě se i lehce oklepe, jako pravé americké osmiválcové stroje. Celkem zajímavě pak auto vypadá v červeném laku, který budil pozornost snad naprosto všude a nebylo výjimkou, že se za Navarou otáčely ženy, muži a leckdy i malé děti.

Pracant se pozná

Po usednutí do kabiny je znát, že Nissan vytvořil novou generaci Navary tak, aby posloužila hlavně po pracovní stránce. Všude možně jsou k nalezení zásuvky na 12 voltů, ovladače klimatizace a pohonu všech kol jsou dost velké na to, aby s nimi šlo manipulovat v pracovních rukavicích a kdo tady bude hledat drahé materiály, tak nepochodí.

Na druhou stranu najdeme v interiéru určité prvky, které jsou převzaty z ostatních modelů Nissan. Stačí se podívat na tříramenný volant s jemnou kůží, střed palubní desky anebo na kožená sedadla. To vše nabízí o něco menší X-Trail, který jsme už několikrát podrobně prozkoumali. Drsnost Navary zvenčí je nakonec znát i zevnitř.

img-responsive

Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo | foto: Roman Havlín

Převážně tvrdé plasty mají odolat poškrábání, měli by se dát lehce otřít a celkově je tenhle Nissan zpracován velmi dobře. Díky vysoce uloženým sedadlům je z vozu vynikající výhled vpřed a taktéž do stran. Výhodou je otevřená zadní korba, která sice postrádá jakýkoliv kryt, ale skrze zadní okno vidíte vše, co se odehrává vzadu. Při parkování se tímhle obrem to už taková sranda není, ale pro ulehčení manévru tu je parkovací kamera s 360 stupňovým zobrazením, což je za nás hodně užitečná věcička.

Z negativ bychom toho moc nenašli, snad jen pouhé výškové nastavení volantu zamrzí. I když je sedadlo řidiče nastavitelné v širokém rozsahu, výhradně výškově stavitelný volant občas dělá problémy, jak si vlastně sednout. Celkově je v interiéru místa víc než hodně, a to ve všech směrech. Dozadu se budou moci pohodlně usadit i dvě vzrostlejší postavy, ovšem tři 100 kilový muži s robustní strukturou těla by už zde mohli mít docela problém.

Nissan zapracoval taktéž na výbavě auta a tak už v základu najdeme sedm airbagů, asistent pro sjíždění svahů a rozjezdu do svahu, klimatizaci (pro výbavy N-Connect a Tekna je automatická) nebo systém automatického nouzového brzdění. Naopak elektricky ovládaná okna mají automatický dojezd opět jen u řidiče, což je další věc, která může kde koho iritovat. Co se týče jízdy v terénu, tam pomůže od základní výbavy dodávaný elektronický diferenciál s omezeným prokluzem. Pouze výbavová linie Visia má diferenciál s elektronickou uzávěrkou. Kdo by jej chtěl i pro nižší stupně výbavy, bude muset zaplatit 19 800 Kč.

Pod kapotou se odehrává bouře

V nabídce je nová Navara NP300 s novým motorem 2.3 dCi Twin Turbo o výkonu 140 kW, točivém momentu 450 Nm a automatickou nebo manuální převodovkou. Kdo by nechtěl právě tuhle kombinaci, může sáhnout po slabším provedení, které disponuje výhradně manuálem, výkonem 120 kW a točivým momentem 403 Nm. Naše silnější verze s manuálem pak dostala do vínku víceprvkovou zadní nápravu a bylo znát, že to autu jen a jen prospělo.

Předně je nutné dodat, že motor je „pouze“ čtyřválec, což může někoho zarazit. EU je však neúprosná a tak i na Nissana Navaru dolehli emisní předpisy a regulace. Příznivci značky ale nemusí smutnit, nás samotné překvapilo, jakým hutným zátahem a zvukem pohonná jednotka disponovala. Svou zásluhu na tom má jistě fakt, že motor dostal hned dvojici turbodmychadel, takže průběh zátahu je rozložen do příjemně širokého spektra. Počátek plného tahu se přitom dostavoval už kolem 1600 otáček a ve spojení s manuálem jsme se leckdy přistihli, jak máme za volantem velký úsměv na tváři.

img-responsive

Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo | foto: Roman Havlín

Motor je totiž vskutku dobře naladěn a z každé jízdy s tímhle japonským obrem se stávala velká radost. Kdekoho pak překvapil bručivý zvuk čtyřválce, který u nejednoho kolemjdoucího způsobil velké zaujetí. Upřímně, nevědět, že pod kapotou máme čtyři válce, mysleli bychom si, že agregát jich má minimálně o dva víc.

Jelikož je Navara pravověrný offroad, podvozek disponuje žebřinovým rámem, nechybí pohon všech kol se dvěma diferenciály, přičemž ten zadní lze v případě potřeby uzavřít. Vůz jsme tak zkoušeli snad na všech typech terénu a chyběl už jen hluboký sníh. Ať jsme pak Navaru proháněli po blátivém nebo písčitém terénu, auto se vždy s grácií ze všeho dostalo a leckdy jsme ani nemuseli sahat na ovladač přepínání pohonu. Limitujícím faktorem jsou ovšem boční nášlapné prahy, které se při přejezdu větší nerovnosti na jedné straně vozu odíraly. Naštěstí jsou z robustní ocele a jejich ukotvení je dost pevné na to, aby se uvolnily.

Defacto až jízda po hluboké blátivé polní cestě měla za příčinu, že došlo na uzavření zadního diferenciálu. V tom okamžiku jsme si připadali spíše jak v traktoru, auto se prostě sunulo dál a dál, bláto létalo všude kolem, všechna čtyři kola byla v permanentním záběru a my jsme nevěřili vlastním očím, co vše Navara zvládne. Za dovednosti v terénu mluví i další údaje, jako je například přední nájezdový úhel 30,4°, zadní pak činí 25,6°

Zkoušený exemplář byl přitom na 18“ kolech a jeho podvozek je i tak nadmíru komfortní. Troufneme si říci, že možná o něco víc, než kolik nabízí sesterský X-trail. Při pokusu o sportovnější styl jízdy je logicky znát skoro dvoutunová hmotnost a víc jak pětimetrová délka karoserie. Díky pohonu zadní nápravy ve standardním režimu se však dá někdy s Navarou užít velká porce zábavy. Kdo by však nebyl úplně vyježděný a zkušený, ať si raději nevypíná elektronickou stabilizaci, s tímhle autem se člověk splete jen jednou.

Závěr

Nová Navara NP300 předčila naše prvotní očekávání. Na trhu je totiž celkem obstojná konkurence, ovšem Nissan ukázal, že se jí dokáže s přehledem vyrovnat. Velký prostor v kabině, tažná síla až 3,5 tuny, vynikající naftový motor se dvěma turby, obří korba s flexibilní dvojicí ok na každé straně anebo celkový komfort na palubě, nejen tohle jsou přednosti, za které si testovaný vůz nemusí stydět. Nepotěší snad jen výškově stavitelný volant nebo lakovaná korba, která se za čas může doslova oškrábat. Z toho důvodu bychom doporučili za příplatek dokoupit plastovou nebo hliníkovou vložku, která se hodí každému, kdo bude vzadu převážet stavební materiál, palety atd. K novému Nissanu však nemáme větších výhrad a své zákazníky zcela jistě nezklame.

Celkové hodnocení: 92 %

Základní cena testovaného vozu: 980 100 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 046 800 Kč

KLADY

- robusnost a vzhled

- průchodnost těžším terénem

- vnitřní prostor a komfort

- špičková tažná síla

- bohatá základní výbava

ZÁPORY

- lakovaná korba

- pouze výškově stavitelný volant

Motorizace
naftový bi-turbo čtyřválec
objem: 2298 cm3
nejvyšší výkon: 140 kW při 3750 ot./min
největší točivý moment: 450 Nm při 1500-2500 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 184 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 sekundy
spotřeba paliva (město/mimo/kombinovaná): 8 l / 6,2 l / 7,1 l
objem palivové nádrže: 73 litrů
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi BiTurbo: Silák, který se ničeho nezalekne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Outlander

Máte zájem, aby vám elektromobil přinášel peníze do rozpočtu? Mitsubishi už na tom pracuje

Platforma iStream Carbon z dílny Gordon Murray Design

Konstruktér legendárního McLarenu založil vlastní automobilku. Máme se rozhodně na co těšit!

Faceliftovaný Ford Mustang GT nabídne díky Performance Pack 2 zcela nové jízdní zážitky

Nový Ford Mustang dostal upravený Performance Pack. Řezat zatáčky teď bude ještě snadnější

Alfa Romeo G1 z roku 1921

První produkční Alfa Romeo? Původní, krásná, rychlá a...

Lamborghini Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan

Lamborghini oslavilo 50 let na japonském trhu velkolepě, došlo i na speciální limitovanou edici

Volkswagen T-Cross Breeze ukazuje, jak bude vypadat SUV na základech malého Pola.

VW Polo jako SUV? Termín možné premiéry je stejně překvapivý

Motor Mugen-Honda V10 pro formule F1

Chcete pořádný motor do vašeho projektu? Máme pro vás skvělý tip!

reklama
reklama

Doporučujeme

GT-R Nismo vs. 675 LT

Závod mezi McLarenem 675 LT a Nissanem GT-R Nismo. Vítěz duelu vás možná…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama